Saturday, October 18, 2008

klinik dan doktor

aku selalu pegi this two clinics kt sini utk apa je masalah kesihatan aku. clinic yg satu tu ada satu je kt pasir gudang dan yg satu lg ada 2 cawangan.

gambar hiasan

yg aku nak cite tu yg ada 2 caw tu ah. satu caw tu dkt ngan umah aku. yg dkt ngan umah aku tu selalu dtg masa sakit pala penin2 nak exam, nak wat assignment baru carik. woooo...jgn speku. sakit betul occay! bukan saja2 nak MC.


yang satu lg plak ada simpan all my health history. senang nak amik ubat yg pernah diambil dulu2. dulu bukak file kt sini pun sb dulu aku sewa umah dkt ngan klinik ni. tp citenye kt klinik ni ada beberapa mcm doctor tau.

Doktor 1 (D=Doktor, A=aku yea)

D : yes...awak sakit apa?
A : i have this kind of gitu gini la doc. kadang tu gini2, kadang tu gitu2. tak tau sb apa.
D : pernah sakit cmni ke sebelum ni?
A : tak penah.
D : abis tu awak nak ubat yg cmne?
A : tak tau. u think?
D : hmm...sakit apa ni yea.

gitu sekali. dia tnye aku sakit apa dan tnye ubat apa aku nak. sapakah doktor yg sebenarnye disini? sila jwp.


Doktor 2 :

A : doktor, saya gini2, gitu2, gini2
D : oh...awak ada sakit gini2 gitu2 rasanye ni
A : ooo ye ke doc?
D : yup. lemme check. hmm yes...gini2 gitu2...
A : oohhh...
D : kejap yea. u from company ********** yea?
D : yr company takde limit utk amik ubat kan?
A : ha'ah.
D : i think i should give u this, that, this, that.
A : huihh..bnyknye doc?
A : bg yg penting2 dah laa.
D : takpe, yr company byr semua kan.


haaa... mentang2 company tak kisah bedal semua yg tak penting2 tu occay. sib baik aku ni jenis yg suka bertanye (sebab aku yg kena verify bill laa hikhik), kalo jenis yg tak tau pastu main ambik je, sekali sok datang bill baru laa hambekkkkk!!!!! ujung2 bulan kena potong gaji sb unnecessary medical expenses.


AKAN TETAPI...... pagi td aku gi klinik tu lagi sb nak amik ubat sinus aku yg dah melampir2. lantak pi laa kan doktor mana sb aku kan dah jadik doktor tak bertauliah gitu. selalu aku mls nak jumpa kalo doktor yg 2 org tu on duty tp td aku pi doktor lain plak. saja laa mintak masuk sb nak tgk doktor yg cmne.

doktor hari ni bagus sgt occay! a young doctor. tah2 lg muda kot dari aku. lama aku tak jumpa doktor sebagus ni selepas doktor Lee from Klinik Keluarga Lee di subang jaya. he explain a lot about everything dan aku pun amik peluang tanye mcm2. pasal kesihatan occay bukan pasal lain.

and this doctor pun aku tgk dia nyer pekerja takde laa gedik2 santai sgt ngan dia. maybe segan sb dia baru, or maybe sb2 lain yg aku tak tau.

dadah yg aku perlu amik every morning

kalo those 2 yg aku cite kt atas tu huiyoooo.... tak suka laa aku. pernah masa aku dok conversation ngan doctor ada pulak yg menyampuk dari dpn. katanye "hehehe (gelak gedik) apalaa doctor ni tanye mcm tu?" aku yg dgr ni rasa amat berbulu occay. yg ko dok sampuk2 tu napa?. rasa nak panggggg jer mulut yg menyampuk tu.

tak salah nak mesra ngan boss (doctor tu aa) tp bukan dpn patient laa. lagi2 ko dpt patient yg tak patient mcm aku ni. cepat je muka aku berubah bengis.

bengis kah?

2 comments:

NouroulSuhaimi said...

adehhh... suka lak aku dgn doc no.1 tu... hahahahah!!! betol3... aku kalo dah jumpa 1 doc yang bagos.. aku nak dia jugak for the next treatment... sanggop aku g time dia duty je.... haruslahkan????

linn said...

kami panggil doc 1 tu doc blur.

btol tu, mmg pasni kena tunggu doctor yg bagus tu jer. tnye pasal benda lain pun dia leh bg nasihat. nasihat perubatan laaa...