Sunday, October 5, 2008

my breakfast

semlm (sabtu) aku keje sb nak ganti next saturday sobab eh aku ada kelas next week.

dan disebabkan smlm balik keje aku tak makan (tghari pun dok ngaco makanan org), tertido smpai pagi kol 5 tu haaa...so pg ni aku kebuluran. kepala ngan tekak aku dah tingtong.

lepas punch card, wat keje sket aku kuar ofis carik bekfes. ooohh..tak penah2 woo buat cmni. org HR very the behave ikut peraturan. mana leh kuar2 jln2 carik makan. (ye ker????).

plak tu semua kedai kt kebayan taman pasir putih tutup. aku ingat nak gi carik nasik lemak pak aji. jgn salah ok...pak aji taman pasir putih dan pak aji kampung pasir putih org lain2 tawww.

(kebayan = tempat makan kt area pasir gudang. setiap taman ada kebayan i.e. kebayan jln keluli, kebayan tmn pasir putih etc. aku tak tau asal usul nama kebayan ni lah. aku pun asal johor gak, tp kt kg aku tak sebut kebayan pun. nenek kebayan tau laa aku).

so aku gi ke hentian lori jln keluli.


dulu aku ingat hentian lori ni tempat lori2 berkumpul untuk rehat2, dptkan order, wat bisnes dan sebagainye. alaaa...mcm hentian bas gituh.

rupanye hentian lori tu tempat makan laaa. mmg laa lori berhenti, tp utk driver dia carik makan. bukan carik bisnes. tulah dia katak bawah tempurung. sib baik pindah sini. kalo tak haram aku tak tau.

kt sini pun semua kedai tutup.


ada satu kedai mamak muslim je yg bukak. oh..kt tmn pasir putih pun ada kedai bukak. tp kedai india betul. tak berani laa aku. kalo dia pasang lagu2 yg aku tak paham tu sindri mau paham laaa.

back to kedai mamak muslim ni, aku mmg tak penah mkn kt sini. nasi lemak abis, nasi goreng abis, bihun abis. sib baik roti canai ada. tgk dari kuah pun tak kaw. tp belasah jelah.

aku tapau ok..makan kt ofis. gilo apo nak makan sorang2 kt kedai. tak penah dibuat org lah.


so inilah bekfes aku. kuah dia mmg tak best. ada sesuatu yg kurang. apa tah. tp yg pasti kurang sedap tu mmg ada laa.


makan pg ni ngan nescafe o. wahh...lama gile aku tak minum nih. sb aku dah kurangkan amik nescafe. seminggu pun tak sekali. tp kalo coffee tu kadang2 ada laaa. yelah..kalo dah dok kt starbucks tu kalo aku tak minum coffee tu tipu namanye. tp kadang2 je tau.



nescafe in mug. cik rozie oooo cik rozie ... ingat tak mug tu yg awak bg masa trip ke langkawi back in taun bila tah tu ek. alaa yg kita tukar2 adiah tu laaa. masih simpan dan digunakan lg ok. opsss...cik rozie tah baca ke tak blog aku nih.

pas makan pun aku masih terasa tak sedap tingtong. ni ada rasa2 nak demam ni sb aku nyer leher sakit2 mcm nak batuk.

alaaaaa.... tak bestnye.....

No comments: