Thursday, October 30, 2008

jln2 kel sban dan kl

aku ke seremban hari ahad petang aritu.

iye2 je balik cecepat, sekali mak aku kata tunggu abah abis marhaban esok tengahari. ari ahad tu kira masih raya lg kan?

tghari ahad dah siap2 sekali "Assalamualaikum......." plak. ada org datang lerr. abis tu dah org datang takkan nak terus beredar je kan. tetamu kena laa dihormati, dilayan dgn sebaiknye, baru rezeki datang yea tak? ceyyyy....itu bahasa bukunye, cuba tgk dlm ati aku apa cite? of koz aku ckp alaa sapa lak dtg ni. kaco sungguh! kalo aku sorang mmg dah tinggal je dah ni! gitu....


pas tetamu balik aku pun ajak mak bergegas ke somban. jlnraya sangat laa cantik. yelah...mana ada org nak keluar ari ahad petang2 gitu. semua org dah sampai ke destinasi masing2. aku je ngan mak aku yg baru nak jln2.


smpai seremban kol 8 mlm. aku dah kompius jln dia, siap tanya org kt tol tu cemana nak ke seremban. then bila dia suh u-turn tu ikut gak tp cam kompius. apsal yea kena u-turn? padahal patut bukan masuk je ker? dah lama pikio2 baru laa sedar yg aku ni masuk dari selatan mmg laa cmtu. selalu kan masuk dari utara (kl). ciss ciss cisss....


esoknye aku ke kl jumpa sept11 juga sorang blogger nih. dia bersama2 ngan her sis and kazen. seawal jam 10 aku dah kuar dari somban menuju ke kl. tau tak aku sampai kol 11.30 pg. sbnye ada laa nnt aku cite. gilo sgt. mcm semut ke aku drive?

lalu subang. i miss u subang! hiksss.


had lunch kt ikea, sb diorg dah membeli dan belah. aku takat makan2 jer. gambo makanan pun tak amik. gambo pas makan je yg ada.


pas makan kitorang pegi ke sunway pyramid. oowhhh....lama gile tak ke sana. semua lama gila. apa yg tak gila tah.


sebelum pegi kl tu dah bgtau ngan my mom nak balik kampung pas zuhur. then dah jln2 tak hengat tu baru teringat dan ckp ngan mak balik pas asar lah kan sb dah alang2 jln tu biar sampai abis kata orang. (ada ke org ckp cmtu? takpe wat sendirik jer :p).

tp last2 my sis text kata balik pas magrib jelah weh. gituh! aku mana leh kan td dah kata pas asar, pas asar lerrr. padahal sampai semban kol 6.30 jer nih hikss. then mak ckp balik laa pas magrib, dah bgtau abah dah. so kena laa balik pas magrib. ikut ckp wooo.

sebenarnye ada rahsia dan sebab2 aku takmo balik mlm2 sgtt tuh. sb balik kang kena lalu jln kt pagoh yg sangat seram dan gelap. masa aku keje subang dulu aku cuma pernah sekali je balik drive malam2. bulan posa lak tu pun dah seram, inikan pula kalo bulan tak posa. so sejak tu aku dah serik takkan balik kampung mlm2. aku seram kang kot2 terjumpa makhluk halus dan makhluk kasar disepanjang jln yg gelap tu. bahaya wooo.

dan disebabkan itu aku sanggup lalu jln jauh utk keluar ke kampung aku. lalu kt tol yong peng yg jarak dia lebih 50kmj kot utk smpai ke kampung. takde hal jauh2 sb takut punye pasal. lgpun jln tu tempat aku lalu hari2 kalo balik kampung dari jb. jln terang dan sangat ramai org.

owhh...panjangnye entry aku. dah2 laa tu dulu. karang sambung lg.


* ni gara2 malas nak update sgt laa ni hikss

2 comments:

adibah said...

Uols,

Lama gila (hehehe.. lama gila jugak) tak bertemu mesra!! Had a great time! Kita kalo jumpa mana pandai nak sekejap-sekejip.. mesti nak lama-lami kan..!

linn said...

tulah pasal. sib baik gak janji pas zuhur balik pas magrib. kalo dibuatnye balik pas zohor esoknye? harus melampau. hiksss.