Monday, October 20, 2008

dont ........ and drive

tajuk tu bukan sb ada ayat yg aku nak carutkan kt sini yea.

tp utk diisi tpt kosong ngan apa2 ajalah yg sesuai. selalu org ckp dont drink and drive kan, ada gak yg dont sms/text and drive, dan ada gak yg kata dont carut and drive (ada kerr??).

biasa laa kan kalo kita drive ni kena tumpukan sepenuh perhatian pada jalanraya. keselamatan tu perlu. nyawa pun takleh dibeli di kedai hardware gitu kan.

tetiba sgt concern pasal keselamatan jlnraya ni kenapa lak kan. hiksss....

sebenonye aku nak cite pengalaman serem arini masa balik dari keje. aku tgk syiok drive dgn kelajuan yg tak berapa laju pun, dlm 80kmj cmtu kot. jln tu cuma jln besar je dan bukannye highway. alaaa...lebih kurang korang drive kt jln ampang laa tp masa offpeak. haa cmtu laa beso jln tu. cuma dia agak bengkok laa, kalo jln ampang kan terus je gitu kan.

masa aku dok khayal drive tu, ada laa satu keta dari arah dpn siap makan jln ok. nak kata dia overtake motor ke keta ke takde plak kenderaan kt tepi dia tu.

since bukan sb dia memotong, ada 2 sebab lg laa yg menyebabkan dia wat cmtu. 1st mungkin dia tu seorang yg aku kenal dan saja nak gurau2 hanjeng ngan aku kt atas jlnraya which is aku rasa tak mungkin sb aku tak kenal sapa2 yg pakai keta biru turquoise kt sini. keta jenis apa pun aku tak pasan.
photo credit to carcrashcentral.com

2nd reason sb dia dok bersms sambil drive.

haiyoooo...ko nak sms tu make sure laa ko tu pemandu yg terer dimana jln bengkang bengkok pun ko leh tau. seram aku tgk keta tu td taw. sib baik gak aku agak kekiri jln td. kalo tak mmg dah tersagat gak keta.

tp kalo btol laa keta tu org yg aku kenal mmg nak kena cantas leher btol ngan aku laa kan.

sedikit insaf aku arini occay dan very concern pasal sms and drive ni (walaupun selalu je aku buat.) ehh..tp aku buat tak smpai makan jln org taww!!!



AWAS....

4 comments:

ita.itu said...

eh byk la driver mcm tuh..degil ok...selagi x accident selagi tu degil kan

adibah said...

noks,

keta tu ada driver ke takdek driver? jeng jeng jeng...!

linn said...

ita.itu,
tulah...geram betul. nak buat tu leh tp tgk tempat laa.
(harus laa back-up sb selalu buat gak hehe)

linn said...

sept11,
iols cuma pasan kaler keta je uols. jgn jeng2 lak uols. siang2 buto laaa..