Tuesday, March 31, 2009

jom masuk dapur

dah lama tak tayang bakat kan hiks.

sebenarnye bukan nak tayang sb resipi adalah dicilok dari blog tijah yg menulis utk menantunye sok. tp aku dah kidnep utk terai masak gak.


utk resipi kena laa ke blog tijah yea sb resipi pun sebijik aku amik dari sana. cuma aku punye kaler masak lemak ni tak santek laa mcm tijah. kena laa tak santek kang lawan tokey plak kang. tp rasanye adalah sama ngan masak lemak yg lain. dan ikan tu saje je guna ikan murah sb takut tak jadik sebenarnye.

dan masak lemak cili api adalah tak bermakna kalo takde sambal belacan.


sambal tu aku buat sendiri yea jgn kata beli plak. sambal belacan kena laa lawan ngan ulam kan?

pehhhh...best!

10 comments:

Tijah said...

tahniahhhh!!! untungnyer sapa dapat jadi somi niihhh! hikhik

suezen said...

nmpk mcm sedap....

eddie dewanaga said...

ikan kat JB ni mahal beb.. gua beli ayam potong2 je... senang2 gua goreng je... kalau rajin, gua bikin sambal taruk serai dgn asam keping banyak2...

linn said...

tijah,
untung kalo aku rajin je tijah. tp selalunye aku malas! hohoho.

suezen,
mmg sedap pun. hikhik naik lip tekan sendirik nih :p.

eddie,
ikan ngan ayam, ayam lg mahal kan? ehhh ye ke? wa pun tatau laa hahah. waaa... lu rock2 metal pun pandai masak gak ye. syabas bete!

ASMT said...

rugi la awak ikut bulat bulat resipi tijah tu, cuba la improve skit resipi tu...contohnya mmmmmmm apa kata awak tumbuk2 daun inai dan masukkan dlm gulai lemak cili api tu...mesti kaler kuah tu merah-kemerahan..boleh meleleh liur beb hehe

linn said...

tak agak2 ok suh buh inai. kang kalo inai masuk lam perut pastu perut merah kang pe cite plak? tak best lah!

adibah said...

Nok, dah pandai wat gulai ye nok? Tahiniah.. tahniah..! Lupakan je pasal letak daun inai tu beb! Ajaran sesat barat.. Agaknya mabuk lepas tido tengahari time lunch lah tu. Ekekekeke!

ASMT said...

tersedar je dari tiqoq nampak gulai lak..sapa yang tak mabuk kan kan ? hehe

linn said...

adibah,
tulah...mcm ajaran sesat kan. mabuk pas lunch? makan nasik ayam kah? hikhik.

linn said...

ASMT,
nampak gulai pun mabuk kaaa? isk iskkk.