Wednesday, March 18, 2009

stress therapy

aku ni middle class of people je uols, so shopping pun lite2 berdasarkan kemampuan sajo. pehhhh...down to earthnye aku muahahaah.

pas balik kelas aku singgah jap kt the zon. tujuannye adalah utk ke watson. sekejapan giler aku pi sana sb misi harus diteruskan.


keluar dr situ ujan adalah sgt lebat. tp dah kt tgh jln takkan aku nak benti. no no no.


then pastu aku gerak ke tebrau. dlm kepala nak ke jusco laa, tp tetiba terpandang tesco aku nyer stering otometik terpusing ke sana. tetiba je tau! jln2 kt dlm tu tgk takde menda pun yg menarik minat aku. dlm stgh jam pastu aku kuar.


dan sib baik laa aku tak berkenan kt apa2 kt situ sb rupanye purse aku tertinggal dlm keta. fuhhh nasib baik sgt. dah laa kt tepi seat jer. kalo ada pencuri harus dia senyum tgk nye. mmg sgt2 nasib baik uols.

pas tak jumpa apa yg diinginkan kt situ aku ke kedai sebelah. hahaha kedai katanye tebrau city mall tuh. kt sana pun pegi ke watsons gak. beli brg2 yg dikehendaki. sambil jln2 tu tanpa arah tuju aku singgah la harris. harris tu kedai buku yea uols. adik badik popular.


kt harris aku pegi renew aku nyer members card. yelah...dah lama expired tak buat2 sb kalo pegi sana org asik giler ramai jer. selalu gi ngan member takde laa aku beratur2. tp kali ni pi sorg buat jelah.


ehh tp pelik tau sekarang ni ramai sgt org membeli buku. mungkin sb diorg ada promo kan tp bagus gak ramai rakyat msia dah celik pengetahuan dan suka membaca gaknye. cuma yg tak best tu ramainye ca ya nun alif. org2 mim lam alif ya wau tu boleh dikira ngan jari. weiii kamon peeps. sedar sket!!!!


abis je renew aku masuk balik utk carik bahan bacaan aku. suh org sedar nih tp aku pun tak sedar diri dah dkt nak exam. beli 2 buku cite.


gile sgt best buku ni dan aku dah abis membaca dlm masa sehari setgh. rajin kan aku?? cuba suh baca buku pelajaran. liat giler nak mampus.

ehh teringat lak aku aritu aku tgk MHI ada adik tu dia masuk persatuan budak genius (exact word aku tak hengat). katanye hobinye membaca buku sains uols. buku cite lansung tak minat ok. umur baru 11/12 tahun je tu. nanges aku dgr taw.

cuba kalo aku dulu kata camtu. "hobi saya adalah membaca buku2 sains dan matapelajaran". harus sekarang aku dah dlm proses jadik professor dan bergaji 5,6 angka.

huahahaha berangan kuat!!!

6 comments:

eddie dewanaga said...

gua tgh carik beberapa collector's item pasal muzik yg gua suka ni... diorang ada publish, ikut online harga agak sakit... mana la tau, sesat2 kat bookstore sekitar JB...

linn said...

owhhh...bleh bleh. kang kot2 gua ada terjumpa kang wa kabar kt lu. wahh... baru pasan since dok jb wa tak penah pegi kt music dept dlm bookstore. dulu kt kl ada gak tgk2. takpe...pasni wa start balik :D.

adibah said...

Rasanya dah ada sedikit perubahan.. semakin ramai yang dah rajin ke bookstore berbanding dulu..

linn said...

betul betul betul. kt jb pun dah nampak perubahan. cuma tak berapa ramai berbanding yg satu lg jer.

Anonymous said...

org2 mim lam alif ya wau tu boleh dikira ngan jari sebab depa tak heran dgn buku, apa ada pada buku? dorang baca blog je ehehe

linn said...

cissss...lenkali baca laa blog ngan buku sekali. kan bagus.