Sunday, March 8, 2009

sentuhan dari yg pakar

perghhh....tajuk....

selepas dah dpt road tax dan insuran baru, harus laa anta keta gi service. sebenonye takde kena mengena pun sb keta aku dah due for svc.


dan sejak aku dok jb, aku bnyk hantar keta ke mekanik biasa je utk buat normal servis. yelahh...mahal wooo nak byr kt centre. tp walaupun camtu aku akan make sure gak keta mewahku ini disentuh oleh pakar gitu kan.


so ari apa tah aritu aku pegi laa ke service centre dia kt plentong. appointment buat kol 9.30 pg. tp takde maknenya appointment sb keta tak bnyk pun. smpai2 aku terus dpt turn.

yg tak bleh blah tu masa call tu CSR tu kata utk aku nyer km tu charge diorg kenakan RM139.00. aku mcm terkejut laa gak kan. tak percaya ok semurah tu utk service yg pelbagai. tp aku malas nak argue cuma bwk duit lebih laa ke svc centre.


dan spt yg dijangka mmg tepat jangkaan aku. satus tiga ploh sembilan kunun. cit porahhhh.


since service tu tak smpai 10 jam aku tunggu smpai keta tu siap. svc centre ni sebenarnye baru pindah dr tpt lama. so aku mcm ala2 jakun sket. customer lounge dia selesa laa gak. cuma kalo diorg buat kemudahan wi-fi kan alangkah bahagianya.


tp aku tak buang masa ok. siap bwk buku nak buat assignment. sila laa kagum ngan aku plisss.

roadtax/insuran dah renew, enjin dan sedap tp ada satu lg yg blum ditukar. kan nak balik kg cuti2 ni.

hikhik.


p/s : aku lagi berlibur. komen later2 aku jwb yea.

9 comments:

NouroulSuhaimi said...

apa lagi nok...
driftlah!!!!

adibah said...

Tukar keta terus nok!!! Hahahahahaha

linn said...

cokolat,
aku tak drift uols. aku kan sopan dijalanraya. siap tunduk2 kalo nak mintak laluan wakakakaka.

linn said...

adibah,

*ckp sambil sedu sedan nih...

mek tau nok keta mewah mek ni adalah buruks. uols ada tercampak yea masa mek bwk jln2 aritu? mintak mahap occay.

mek ni sedangkan tayar bercap micelin ataupun tinted yg rega ribu riban bercap bintang ternama (super star katanye) pown tak mampu inikan pulew nak menukar keta.

*larikkkkkkkkkkkkk!!!!!

adibah said...

Nok, mek hanya mampu servis keta bawah pokok ketapang je nok..! tempat duduk pun takda.. inikan piuler sofa berekon bertibi bagai..!

Lagi sendu occay!!!!!!

*mek tunggu orang beking mek nih!!! jeling2 "orang ittew"

linn said...

tadak bukti pokok ketapang pown. yg mek nampak hanyelah tempat bertaraf mewah sesaja. mek hanye ke tpt bertibi, berekon pown setahun sekali uols. dulangi...setahon hanya sekaliiiii. (dah mcm raya lak).

mana? mana org yg nak beking tuh? cepat! cepat!

hikhikhik..

Anonymous said...

kekadang kan, kat servis centre besar2 dan berjenama nih..kalau kita buat servis kete yang biasa-biasa tu, dorang pass kat bebudak training dari pusat-pusat pengajian kemahiran yang sedang buat latihan praktikal je buat keje, tu yang tak besh tuh, penah tengok pun, sampai hilang trust nak antar lagi utk servis biasa

Anonymous said...

pokok ketapang? uishh..ati2 banyak kerenga tau hehe

linn said...

ASMT,
utk kedai keta nih (kedai ke?) iols dah tgk since buat service kt glenmarie hingga ke jb diorg kt sini guna pekerja terlatih diorg.

pokok ketapang ada kenge? haaa...haaa.. kenge ori ke tak ori tuh? opssss....