Thursday, March 26, 2009

pasar mlm tmn air biru

pas book fair singgah ke pasar malam. lama giler tak singgah pasar mlm nih. aku smpai kl 6+ camtu tp bnyk kedai yg baru nak bukak sb masa tu baru abis ujan dan tgh renyai2.


tp ujan2 pun no worries laa kan. aku belasah jerr jln, janji misi aku tercapai. asik laa dok misi misi laa aku ni kan hikhik.


kesana kesini jln2 tgk2 bnyk gak aku beli kt situ. antaranye :

ikan kembong ijau. ni nak masak utk ari ahad tuh. ada pojek besar2an hikhikhik.


sayur, ulam, tempe, tomato dan sebagainye utk digandingkan bersama sayur. iskk tp bukan semua laaa. yg lain tu utk stock.


putu piring utk dinner mlm tuh. kurang kick laaa.


kacang rebus utk dimakan masa tgk konsert af7 mlm tu. tp yg sebenarnye terjadi kacang tu telah langsai sebelum konsert bermula.


buah nangka yg pat ulas ni berharga dua hengget. mahal kan? baik aku bli kt van yg pepagi lalu dpn opis tuh. singgit pun bnyk gak.


pear ijau yg beso2 ni rega dia 3 for rm5. murah dan berbaloi. baru aku tingat buah ni ada lg dlm fridge lom bersentuh. gitu laa kan.


dan brg2 ni pown aku bli kt pasar mlm hikhik. ada org ckp ngn aku takut brg2 ni tak ori tp aku dah test dan aku yakin dia original. lgpun olay sekarang harga melampau2 laa kt farmasi/giant/tesco. so aku rembat kt pasar mlm jelah.


haaa. tu jerrr laaa.

8 comments:

Anonymous said...

tengok buah pear tu teringat buah gajus...sama je bentuk, beza tadek biji kat luar tu je.

nak tanya nih...semua makanan makanan makanan nih utk awak sorang ye? erk?

Ayu Jaffar said...

segan aku tgk ko pegi pasar mlm beli ikan... :P

jeles taw!aku lak kalo pegi baru separuh jln jek dh dpt belon, menan, cd katon, pastu yaya nk baju ... pastu terus laki aku ajak balik. katanya kalo tawaf satu pasar mlm kang ada anak dara yg meroyan kt situ :p

linn said...

ASMT,
buah gajus tak best, pear laa best hikhik. yup sume makanan utk saya. tp idak lerr dimkn dlm masa sehari. itu mentekedarah namanye.

linn said...

ayu,
toksah segan sb aku ni kadang2 je nak beli pun. aku pun akan mengalami masalah sama spt ko gak kalo bwk anak buah aku. sb tu kt kg jarang gi pasar minggu hikhik.

adibah said...

Pasar malam feveret mek ke ni nok? Nasib baik ko tak beli kangkung.. hahaha.Nangka ittew nampak sangat maveles.

linn said...

haaa..pasar tu lerr. kangkung tak beli sb tak masuk ngan yg mek nak masak tuh.

Ayu Jaffar said...

hik hik hik mlm ni kt tempat aku ada psr mlm & aku br pasang niat shj aku nk pegi psr mlm hr nie tanpa bwk yaya :p

hu huh awal2 lg dh kena sedas dgn faza! katanya bwk mamanya lg teruk dr anaknya, baek dua2 x pyh pegi...adeiiii aku suda rindu dgn idupan laut! nampaknya mogok masak akan berlanjutanlah...

linn said...

alahh...kt klang tu kan dkt ngan laut. ko pegi sauk je yu takyah ke pasar mlm dah. hikhik