Tuesday, March 10, 2009

rempit laa sangat!!!

plan aritu balik kampung aku nak merempit kt highway. yelah kan katanye dah tukar rim dan steering tak goyang2 dah.

gerak dr tebrau kol 6.30 ptg sb bajet leh cpat smpai kan. tu yg lambat2. siap bleh buat autopublish kt stabak utk 3 ari. duduk pun sb rasa panas ya ampown sgt time tuh.

bila dah smpai suku perjalanan tu tetiba ujan. mulanye renyai2 jer. sekali jln dpn sikit ujan lebat occay smpai berkabus2. sempat sempat kalo nak enroll masuk kelab kt bawah nih...

dan aku plak :

  1. jadik kecut bila ujan. dari 120kmj jadik separuh dpd kelajuan tuh. yea...aku adalah siput time ujan.
  2. tak ske drive pakai lens bila gelap. nak benti tukar spek adalah mls sb ujan lebat.
  3. mempunyai kadar silau yg agak tinggi, selalu seram bila tgk lampu dr arah dpn, padahal highway tu dah tentu2 ada divider.
  4. geram sgt ngan wakil rakyat kaw mana tah kt jln masuk arah kg aku tuh. jlnraya tpt dia tu line adalah sgt kabur. aku pakai sunglass memlm buta pun line tu tak timbul. yg timbul hanya kemarahan.
  5. marah gak ngan org lain kt jlnraya. time ujan2 ni laa korang nak kuar kan. kt jln yg lurus tu takde keta/lori, tp bila sampai kt selekoh tetiba bnyk lak korang. aku jadi semakin siput dah nak hampir ke siput sedut dah.

penyudahnye aku smpai umah dkt nak kol 9.

tulah dia padahnye nak rempit2 sgt.

8 comments:

suezen said...

hahahah...kim salam kat wakil rakyat tuh

adibah said...

*tunggu komen ASMT yang panjang lebar.. :-)

Anonymous said...

sabar nok...kalau laju2 pun bukan seminit leh sampai

linn said...

suezen,
dia bukan kim salam, tp "KIM SALAM!!!" gitu. heheh.

adibah,
ASMT sekarang dah tukar keje ngan kementerian kerjaraya ke nok? involve dlm kempen jlnraya ke? hikhikhik.

siti senduk,
btol tuh. kalo nak smpai seminit aku kena carik jeanie in a bottle laa jwbnye kak oi.

NouroulSuhaimi said...

tu lah angan2 tinggi...
hati2 nok memandu....

Anonymous said...

alhamdulillah syukur lah uols sampai kg dengan selamatnya.

time hujan lebat gittew, jgn on lampu hazard iye...pening orang belakang. on lampu biasa je dah alrite, tak caye tanya cikgu driving school tu ciksept11...dia akan kata..pakai seatbelt plss aiyooo...

linn said...

cokolat,
angan2 tak kena byr uols. tu yg haku asik laa angan2 jer ni hikhik.

linn said...

ASMT,
iols tak penah guna hazard light tu time ujan uols. tp selalu bg beam light kt org2 yg guna tuh. tah sekolah memandu mana diorg belajo pown tak tau.

cik sept 11 dah jadik cikgu sekolah memandu ke uols? garang yea suh pakai seatbelt bagai? pehhhh.... serem dgr!