Monday, March 9, 2009

perihal keta lagi

busan kan cite pasal keta? tp nak wat camne... dah cite aku pasal keta jer 2,3 ari aritu. nak tak nak sila laa baca yea heheh.

ikutkan ati mmg takde bajet utk bln ni utk tukar ream tayar keta mewah ku ittew. tp since nak balik kg dan tak sanggup lagi membawa keta selaju 100kmj sajo (kalo laju lg smpai destinasi aku akan sempat buat milk shake occay!!! goyang abis), aku pegi lg melawat makcik angkat aku kt kedai biasa aku pegi.


dia siap senyum je tgk aku dtg. mesti dia kata "ata ong ooo" camtuh.

so cari ream yg plg murah sekali. ada gak tnye few shops yg lain tp ternyata kedai auntie tu meng-offer harga terbaik. dlm pada dok tukar tu of koz laa ada hidden cost yg lain. tayar haku plak berbenang2 dgn jayanye. mungkin ream lama tu teruk sgt kot kan smpai mkn tayar.


gambar slps tukar lupa laa nak snap. dah siap tukar semua aku test drive utk ke kelas ari sabtu. pehhh...syioknye bwk keta tak goyang2. kt highway pasir gudang pun leh rempit melampau2 aritu.

syiokkk!!!


p/s : aku lagi berlibur. komen nnt aku publish yea.

4 comments:

adibah said...

Nasib baik.. kalo tak dah basi dah lah MilkShake yang dibuat minggu lepas!!! Ekekekeke.

Anonymous said...

tahniah ye berrim sukan baru, bagus bagus. baru cun.
tapi kalau tayar cepat kuar benang, rasanya bukan masalah rim. pada sebiji tayar tu, kalau nampak one side okay, another side lagi haus, tapi masalah alignment tayar tak betul..tak tahu camna nak explain tapi gitu laaaa hehe. kalau alignment tak betul, masa kat highway jln lurus, kita rasa cam steering tarik tangan kita nak side kiri or kanan. satu lagi kalau bawa kete lebih 100km/j, kete bergegar, steering vibrate semacam je, tu masalah balancing tayar tak betul.
Kalau kat KL, buat alignment berserta balancing 4 biji tayar paling tinggi pun RM50 je.

adeih panjang lebar lak hehe. sekian, terima kasih, saya yang menurut perintah.

linn said...

adibah,
minggu lepas tak balik kg uols. milkshake tak sempat buat hikhikhik.

linn said...

ASMT,
owhh ye ke? tp btol laa kot alignment & balancing tak btol sb rim bengkok2. sb tiap kali tukar tayar kt kedai yg lain2 cina2 tu akan ckp : aiyaaa..teluk betot lu punye lim wooo. nak wat camne uols, pasir gudang ni jln adalah teruk sgt. (salah jln je yg nampak nih).