Thursday, January 22, 2009

bandung - day 1 part 2

malam :

pegi ke paris van java atau maksudnya paris di jawa. plan asalnye aku mau ajak depa semua nonton bioskop (wayang). tgk2 kt sana cineplex mmg besar tp local movie cuma ada 1 jer. itupun ala2 XXX nye filem dan seram. so tak jadik lerr nak nonton.


rupa2 nye bila ditanye, di bandung ni filem local (buatan indo) tak bnyk yg ditayang. tak mcm di jakarta. hmm patut laa. dulu aku nonton bioskop pun di jakarta. mcm2 filem ada. tp di jogja pun filem local bnyk tau. iskk apsal ni bandung???


since paris van java tu adalah mall yg agak high class (ala2 pavillion laa gitu kot), so kitorg tak beli apa2 pun kt dlm tu. amik2 gambar je dan singgah kt kedai cd kt situ. aku sambar 2 cd kt situ - d'massiv dan alexa.

poyo kah? dulik hapa aku pownn

dinner pun kami mkn di warung lesehan di tepi jln dpn paris van java tu. kt bandung ni insyaAllah makanan dia semua halal. kalo nak yg kakipendek biasanye dijual di restoran yg jual makanan cina jer.


so mkn lerr kt warung bakso atau ejaan di sana BASO. not bad gak laa masakan kt kedai tu. barulah original bakso, tak spt di msia ni yg rasa dia agak lain sket mungkin sb kekurangan bahan atau apa aku pun tak sure.


pas makan tu kami balik ke hotel utk tidur.

2 comments:

Zuer said...

tengok kak dib makan tu? huhuhu...baik2 kak dib oii...nanti kener tudung tuh kang !!!

linn said...

kena tudung takpe lg zuer, kalu tersedak lada masuk idung siksa ooo. lada dia tak merah tp pedas mcm hapa tah.