Sunday, January 4, 2009

fettuccine carbonara

aku masak ni time cuti aritu. tingin laa plak mkn italian kunun.


utk menjimatkan duit bli susu, cream etc aku bli sos carbonara prego jer. lg satu pun sb nak masak sekali jer. kang susu tak abis, cream tu semua kan dah membazir. kan tak elok tu. kehkehkeh sebenarnye malas.


kalo dpt masak seafood carbonara kan sedap tuh tp sb kt umah ada sosej je, sosej jelah yg aku buh. walaupun sos tu bleh dimkn camtu jer tp aku still tumis bwg sket.

dan hasilnye......


aku nyer fettuccine tu tak berapa kembang kan. tak sabar bebeno nak mkn sgt. tp aku rasa masak manual lg sedap dr sos dlm tin ni laa.

lenkali jgn malas!


4 comments:

NouroulSuhaimi said...

betol uol.. kalo buat sendiri sosnya lagi maveles dan lemak rasanya tp mcm ko ckplah.. nak buatnya sikit.. pehtu membazir susunya..
tp buat pakai instant sos ni kurang rasa lemak diakan????

eddie dewanaga said...

nampak mcm best...!!

best kan!!

Zuer said...

cik tipah nak sikit...nmapak mcm sedap jer...slurppp!!!

linn said...

cokolat,
btol nok. aku kan ske yg lemak2 ni, so masak dr sos dlm tin tu mcm kureng jer.

ED,
bleh laa kot nak makan sendirik.

zuer,
tinggal tin je laa zuer. cemana tu nak bg? hehe.