Thursday, January 8, 2009

gila kopi

since sebulan dua ni aku mmg bnyk giler minum kopi. kuantiti pengambilan yg aku amik tu lebih daripada yang biasa which is.... aaa malas nak cite :p.


kalo setakat minum kopi secawan yg dibuat sendiri kt umah tu mungkin takpe lg, tp ni kopi2 kt kedai kopitiam yg mmg kaw2 giler mcm kt stabak, old town, kluang rail etc. semua tu kan kaw giler. aku nyer order biasanye biar kaw tp jgn manis. pehhh...

kalo kt ofis lak nescafe aku balun. mmg tak dinafikan aku adalah penggemar kopi yg tegar.

tp tetiba arini time aku drive balik dari jb setelah minum kt kluang rail, aku mcm sedar diri. (dah minum baru sedar diri bleh?). aku rasa terlalu bnyk kafein dlm blood vessel aku. tu pun sb teringat smlm aku pegi ke klinik minta ubat dan nasihat doktor atas sesuatu sebab.

tgk gambo je aku dah feel kesedapannye. camne nak kurangkan?

hasilnye doktor kata hormon aku tak stabil. ehh tp minum kopi bleh buat hormon tak stabil ke? ada sesapa tau tak.

pastu camne yea nak kurangkan kegilaan pada kopi ni? isk iskk..ni bleh jadik azam baru ni. kurangkan minum kopi.

tp boleh ke?

12 comments:

Cara Ross said...

aku suka minum kopi tapi setiap kali aku minum..pale aku jadi ting tong..pastu lalok jap! huhuhuhu

NouroulSuhaimi said...

nok... makpun pencinta tegar kopi nok! pagi2 mak mesti kena neskopi o suam... tengahari lak adakala mak balun neskopi o ais... malam lak kat umah mak belasah neskopi 3 in 1 kaler merah then letak creamer banyak2... lemak nok!!! sangat2!!
addictedlah nok.. susah nak buang!

chronicles of angelzz said...

uollss i suka kopi yg lite tp maniss ngan susu cemana tue hu2...

ore qlate katakan...

Ungku Nor said...

akak okeh je minum kopi kampung.
tapi kalo minum yang brended2 suma tu..puuuiiihhh..dia punya tangkaaaap..
high sampai takleh bangun dari katil beb!!

pelik kan?

adibah said...

Semoga semakin kurang kegilaan kita kepada kopi ni ye noks. Tapi kan.. nanti sementelah kita nunggu katebang, apa kata kita lepak kopibin dulu.. hiks!

linn said...

amy maznan,
lalok jap takpe nok, jgn tingtong seharian :p.

cokolat,
wah nok berkrimnye neskepe ko. aku nyer stok neskepe kt umah yg kaler ijau tu. kurang manis tp kaw. gilo kan.

angelzz,
ore qlate mmg suka manis2 ni kan. takpe laa nok minum manis dan menten kemanisan sekali gitu kan.

ungkunor,
uik...kalo dpt mcm akak kan best. bleh mengurangkan kadar kafein dlm badan.

adibah,
kopibin? aiyooo. tp kt sana pun kompem ari2 ngopi je kang nok.

Anonymous said...

dik kopi mmg ketagih la...akak sib baik x suka..mak akak tiap mlm pekena kopi tau

linn said...

iskk mlm2 pekena kopi? tahan ek dia. kalo saya mmg takleh tido punye.

Anonymous said...

alaa setakat kopi apalaa sgt..klu bran kena tiger beer ar.hahahahaahah

eddie dewanaga said...

gua pon kena slowdown caffein, nicotine dan *&^%#@*

*barrista... warm vanilla cinnamon, please!

linn said...

ganah,
lu ganah2 tp masuk sini tak intro diri, tak ganah lansung beb. mu nak ganah2 bg aa nama btol tak gitu.

ehh tiger beer harammmm ok. wa semayang taw!!!

linn said...

eddie
apakah *&^%#@* tu? mcm sesuatu jer :p.

ehh..cop cop aku baru tau daun ketum tu daun apa bleh? lu ada komen pasal daun tu aritu kan.