Wednesday, January 28, 2009

bandung - day 4 : lain2

jom kita sambung lg entry bandung aku hehe.

balik dari rumah stroberi pak heri bwk kami ke jln riau utk tgk2 FO. selain jln setiabudi, jln riau ni femes gak ngan FO2 nye esp mcm herritage, cascade, terminal tas n summit.


selain daripada tu, apa ajalah yg kami leh buat selain dr pose, pose dan pose hikhikhik. walaupun camtu, setiap FO tu kami jelajah utk menengok kot2 ada yg berkenan.p rojek membeli aku di FO ni mmg dah abis masa day 1 lagi so aku takde laa menyambar apa2. (ehemm..lgpun pitih dah nipis dah time tu benonye).


kt tepi heritage tu ada gerai lesehan yg wani sgt gemar bebeno ngan otak2 dia. kuah dia best mcm kuah sate. aku pun mkn sekali bersama air peberet aku di indo iaitu ES JERUK. es jeruk ni air limau je uols tp limau yg ijau kt msia ni, yg bleh kupas tu. haa kan sedap kan. memana pegi pun air tu yg aku carik.


sambil2 tu kami dihiburkan dengan pengamen yg dtg tetiba. pengamen tu org yg nyanyi kt tepi2 jln kt indon tu laa uols. selalunye depa pi nyanyi kt org2 yg naik angkot atau kenderaan. kadang2 diorg ni berbakat gak tau. cipta lagu sendiri pun ada. ehh..peterpan ngan letto yg asal bandung dulu pernah jadi pengamen gak taw.


ohh..balik pd cite pengamen td, depa tetiba leh lak nyanyi lagu once "aku mau" kan. harus laa kami ske dan diorg dpt duit yg agak lumayan dr kami. sib baik diorg tak kabo kt kwn2 yg lain. kot yg lain dtg nyanyi dealova ke lagu dewa 19 ke pensan aku kt situ!


lepas dari situ kitorg singgah di jln dago utk ke disc tarra. alaa kedai jual cd laa uols. aku ngan wani dok carik cd ST12 yg dah kehabisan di ci-walk. dulu kami penah ke sini dan diorg nyer service bagus banget. diorg leh sajes mana2 artis yg ngetop di sana dgn tepat siap ada chart lg. tp masa aku try tny kt paris van java aritu, promoter tu tunjuk semua cd group ngetop katanye. bleh blah laa ko kan. tu nak suh aku bli sume laa tu. ingat aku org kaya dr msia?


bentar aja di tarra, kami pegi ke jln pasir keliki. aku spt biasa lerr dpt info dari cari[dot]com yg katanye kt situ ada jual perfum imitation yg hampir sama ngan ori. nama tpt tu collector parfum. aku dok imagine kedai dia beso bebeno rupanye kecil banget. tp kt tepi jln dah terhidu keharuman kedai tu uols. sgt magis.


aku tangkap 2 botol 50ml yg bau dia ala2 hugo boss femme dan armani diamond. tp bau dia mmg best. baju dah masuk bakul pun masih bau lg.


tempat last sekali kami jln dgn menggunakan khidmat pak heri ialah di amanda brownies. kt bandung ni ada 2 brownies yg popular - amanda dgn kartika sari. ada org kata amanda best, ada yg kata kartika sari, ikut pd tekak memasing laa kan. tp pd aku dedua ok jer. dasar pemakan yg tegar mmg cenggitu hiks. ni pestime aku bli utk bwk balik msia. dulu aku beli utk dibedal dlm bilik jer.


ptg dlm jam 6 ke 7 camtu kami dah balik ke hotel. walaupun khidmat pak heri patutnye sampai jam 9 tp rasanye tu dah leh cover yg kitorg balik lewat mlm masa ke jakarta aritu kan. lgpun dia dok ngekor ke sana sini je kitorg ni.

dan mlm tu kami jadik anak dara pingitan yg tak keluar bilik ok. abes tu dah penat seharian berjln. wani n dibah pun dah ala2 demam semula. sib baik ada roti utk dinner & kitorg mkn ngan air kopi 3 in 1 complimentary dr hotel tu.

kt tv pun ada konsert 4 band - ungu, peterpan, kangen band dan the cancutters. best rasanye konsert ni tp spt biasa lah depa yg tgk aku. aku rasa wani sorg kot yg dok ngadap.

2 comments:

Ungku Nor said...

collector parfume tu tade beli lebih ke? lalalala ;p

linn said...

alamak kak. tak beli kedai tu lerr hehehe.