Monday, January 5, 2009

retak dan sumbing

pasan tak apa yg tak kena pada cawan2 dlm gambar ni?


nampak tak ada retak sket kt tepi cawan tu? ada kan? dan piring lapik cawan tu pun sama dah sumbing.


tambah lagi ngan sudu dia ada yg pecah sket. tu aku amik satu je tu. ada lg sebenarnya yg pecah sumbing ni semua.


kalo ikut arwah nenek aku ni sgt pantang kalo mkn kt bekas2 yg sumbing ni. kenapa tu aku tak penah plak nak tanya dan argue sb time tu kecik lg. tp biasa laa org2 tua. sebenarnye pd aku laa depa tak bg mkn ni sb ditakuti akan melukakan kita time nak mkn tu nnt kan.

tp ni dah kt kedai takkan laa kita nak mintak bekas tu ditukar. kedai tu pun satu, tau laa kopitiam, nak kekalkan idea tradisi kononnya, tp bekas pinggan mangkuk kepada customer tak dijaga. bekas yg sumbing tu gak bleh menggalakkan pengumpulan bakteria kan? ehh..btol ke? mandai2 lak aku.

kopitiam mana tu korang tu kan. ada kt entry aku sebelum ni.

utk org2 kuat kopitiam ni, sila check semula pinggan mangkuk anda. buatnye ada org2 tua yg masih mengamalkan pantang larang tu dtg kedai awak, harus malu besar nnt di sound direct dpn customer yg lain.

so kalo tak mau malu, bertindaklah dari sekarang!!!


4 comments:

@rep said...

x elok pakai sumbing sb nanti luka kena tangan masa membasuh. luka masa sipping or luka masa pegang.. bahaya

Zuer said...

biar cawan yg sumbing...jgn mulut plak yg sumbing!!!

adibah said...

memang pantang beb cawan & pinggan sumbing..

Sebenarnya, zaman dolu2, nak ngelak luka bibior.. ye la kan.. zaman dulu gulap gelita.. mana ada lampu terang benderang macam sekarang.. harus tercedera bibior ittew..

linn said...

arep,
tulah kan. pandai org tua2 dulu nak bg kita takut. kalo tak tu takmo ikut hehe.

zuer,
iskk takleh tu. bahaya cawan sumbing taw.

adibah,
kalo cedera jadik mcm anjelina joli takpe gak nok. kalo angelito??? aiyooo.