Wednesday, November 26, 2008

diakah?

aritu masa aku tgh lunch ngan mek IT, aku mcm terperasan ada org dok pandang2. aku toleh dan nampak laa sorang mamat ni. apa taknye, start dari depa sampai, amik food, makan dan kebetulan masa tu kami balik pown dia stil tgk2 gak. cantik buruk sgt ke aku? mesti laa aku terasa gitu kan.

aku dok pk balik mcm penah tgk dia tapi tak ingat kt mana. so aku pun refresh balik memory aku yg pentium 3 ni dan baru laa teringat sket2 kisah lama. kira2nye mcm terkenang semasa dulu laa ni.

kisahnye gini.....
(korang pun bygkan laa ala2 cite atuk sop aslam yg kabur2 sb teringat kisah lama tuh. buat taw!)


dulu masa sekolah ada laa sekumpulan budak2 nakal ni. aku ni plak dikategori sebagai pelajar yg agak terer laa konon. (alaa terer ke hapa, setakat masuk kelas 1st je kt sekolah. kelas tak menjamin ketereran kan). dan aku juga mempunyai sorang auntie yg mengajar di sekolah yg sama.

aku sedar wujudnye group bebudak ni sb even nakal tp diorg ni can-do ada 4 org kesemuanya. tak ingat laa nama depa semua. mulanye depa ni suka naw ngusik aku dgn panggilan bulat dan satay. bulat sb aku mmg bulat sejak dulu (yea aku ngaku) dan satay sb arwah atuk aku adalah seorang tokey satey yg terkemuka dikampung. depa punya ayat "patut laa bulat sb selalu mkn sate". mcm hanjs sgt statement tu kan.

aku mmg laa bengang dah depa ckp cenggitu. tp dlm ati cuma berpikir yg depa tu sebenonye jeles sb takde auntie cikgu kt sekolah ni. aku kan ada auntie. auntie aku plak garang semacam masa dulu. pastu atuk aku tokey satay.


tp tah cmne dlm dok bengang2 gaduh2 kitorang leh rapat lak. oh..time tu aku form 3 depa lak form 5. dan aku pun intim sket ngan salah sorangnye. tp yg 3 tu pun baik2 belaka ngan aku. jumpa time kt sekolah waktu break, masa depa dah abis kelas, time latihan sukan ataupun kt dpn umah aku masa diorg lalu balik sekolah. ohh..2,3 org je kwn aku yg tau pasal depa ni taw. adik badik aku pun tataw. omak den apatah lagi.

tp biasa laa skendel bebudak sekolah ni kan bukannye lama. dia abis sekolah aku cuma dpt berhubung kejap je. itu pun sb salah sorang dr group tu tak lepas spm dan kena repeat. so aku dptkan stori mori dan kabar skendel aku tu dr dia. tp dia ni baik, mulut tak berapa fuaka mcm yg lelain.

sampai kertu leh teringat2

sekonyong2.... hahaha

tu laa yg terjadi smlm. tp perangai aku, kalo dia tak tego, aku takkan tego balik. yelah sb aku tak ingat sapa dia tu. aku cuma teringat dia lepas tinggalkan kedai mkn tu. kalo aku ingat masa mkn tu mesti leh tego2 gak kan.

mamat yg dok pandang2 tu, aku rasa mmg dia laa. bukan skendel aku tu tp yg jadik posmen tu. lain sungguh laa muka dia cuma features je tak bnyk beza.

what a small world kan.


6 comments:

Ungku Nor said...

hehehe layan kenangan lalu la pulak ;p

adibah said...

Nok,

Aku biasa terdengar orang bercerita.. ataupun tertengok celekelama kesah2 rumahtangga yang sebegini..

"A & B berskendel.. pastu C jadi Postman.. akhirnya A+C" Gittew!

Mana tau noks.. jodos uols dah sampei..! Kan...

linn said...

ungku nor,
haah laa kak. dah bertemu semula ngan long lost fren. fren ke pun :p.

linn said...

sept11,
jodoh apakebendanye. kan aku tak tego pown dia tu. rasanye dia pon bkn keje area2 sini.

NouroulSuhaimi said...

aku tak merasapon bercinta satu skolah niii.. sebab skolah aku sumer pompuan! tu bila masok kolej.. aku jumpa yeop, ari2 dapat jumpa.. besttt ok! hahaha... bestkan tetiba flashback balek memori lama ni.. tp sekadar teringat je laaaa.......

linn said...

tulah kan. teringat sambil nyanyi2 lagu memori daun pisang bleh?? kata layan dangdut kan nok hehe.