Wednesday, November 12, 2008

tag by kakjah

kakjah telah mengetag semua org kt blogroll dia utk jwb tag nih.

wah..org suh bg 10, dia bg semua sekali uol. tp takpelah...aku rajin lak nak buat. (padahal takde cite nak buh kt sini nih).

so here we goes.

List down 15 weird things / habits / little known facts about your self.
  1. aku ni sorang yg introvert kalo ko tak kenal. mmg bukan aku laa yg akan start any conversation gituh. tapi kadang tu tak gak. most of the time laa kiranya.
  2. jarang nak menyebut perkataan maaf/sorry. selalunye bila HOD aku marah sb sesuatu aku cuma mengaku salah dan ckp ok, ok, ok je, padahal dia sgt suka kalo org ckp sorry bila dah salah. ngan makpak setahun sekali jelah masa raya, dan org2 lain tu mmg jarang kecuali kes2 terpencil.
  3. kalo aku drive ngan sesapa je aku sgt bersopan di jln raya. yelah...dok bwk nyawa org tuh. tu yg sgt behave. tp kalo sorang2 aku leh pecut esp kt highway laa. tp ni pon begantung pada mood.
  4. aku pon ske wat mcm kakjah dimana kalo org cucuk2 masa drive aku akan lg perlahankan keta aku. ko try buat laa. provided that aku bosan dan perasan ada org kt belakang. laa most of the time aku nye fikiran ke tempat lain. so mmg aku tak pasan org. kesian org tu.
  5. aku kalo jln sorang suka je jln menonong tak tgk2 kiri kanan. mungkin ramai kot yg nampak aku tinggal diorg nak tegur aku atau tak je. susah laa nak wat jahat2 kt luar cenggini.
  6. tak suka lipat baju. benda yg paling malas sekali menda ni lah heh.
  7. suka nau beli hanger. disebabkan kes no 2 tu lah kan aku jadik gitu hikss. so baju aku bnyk yg bergantungan saje.
  8. sgt suka kalo terasa nak berak :p. aku ada sejarah taw. dulu disebabkan aku sgt suka makan bahan2 sampingan sebab nak kurus kononnye, aku hanya membuang setiap kali aku makan benda2 mcm teh kurus dsb. (teh je yg kurus aku lak nan ado.) so usus aku dah terlalu bergantung pada menda tu la kot. sb tu laa sekarang aku train perut aku supaya jadik mcm org sekolah sket dah alhamdulillah dah ok. tp kurusnya idak laa gak.
  9. jarang nak marah tp kalo aku marah org mmg tak suka sgt ngan aku. haaa...jgn cuit2 aku masa aku lambat dtg period. mmg carik nahas laaa.
  10. suka wat assignment sekolah last2 minute. org kata tak elok kan wat last2 minute ni tp kalo korang nak tau masa last2 minute ni laa idea dtg mencurah2 bagai diperah. dan syukur aku nyer assignment yg dibuat setakat ni takde yg menghampakan. (ini mengingatkan aku dateline law mgu dpn. dah leh start laa ni hiks).
  11. suka memperabiskan duit pada jln yg tak berpekdah dan yg sepatutnye. mak aku sgt masak akan hal ini. sb tu aku tak kaya2 sampai sekarang kehkehkeh.
  12. suka simpan resit, kertas, name cards dah iklan/flyer yg tah hapa2 kt dlm purse. pastu bila purse dah kembung ala2 mcm bnyk duit baru laaa nak telek2 dan buang. bila dah buang baru sedar..alaa nipisnye duit aku. gitu!
  13. ada member penah pesan letak laa duit kt selit2 purse ke buku ke atau kt mana2 laa so that bila sok2 terdesak time belek2 purse leh jumpa duit tu. tp aku nih ko selit laa kt celah bedah mana sekalipun, aku mesti ingat. benda lain tu semedang je lupa.
  14. walaupun dah kenyang dan sengkak perut, aku masih leh kunyah lg makanan yg ada kt dpn. tp yg tak syioknye pastu buekkkkkkk la plak kan. ni pun salah satu sejarah bad habit aku penah buat. mkn muntah mkn muntah. kadang siap jolok2 lg. sib baik leh berubah sket2.
  15. aku sgt buta pasal hal2 tunjuk arah jln. kalo org tanye aku akan sebut benda2 yg aku rasa penting je dan org yg tanye tu kompem akan kompius dan tak sampai2. sapa suh tanye aku. tp kalo org salah.....huihhhh..sebakul aku bising kt dia. dan satu lg tak reti nak ingat jln kalo 1st time pergi dok follow bontot keta org. suh laa pegi kali kedua. kompem aku sesat.
hah...dah siap dah pun. aku buat terlebih2 lak td tp aku dah edit biar cukup2 ngam2 soiii.

aku nak tag mereka2 yg baca tp lom penah buat TAG ini. aku akan check di blog memasing yea.

awas!!!


6 comments:

Tijah said...

semua2 kat atas tu cam lebih kurang aku jer tu. hahaha...

apa2pun syabbbas inspekter sahabb kerana buat tag aku nih

adibah said...

Kena buat ye noks? *blurrr

linn said...

kakjah,

janji takde baca majalah mangga dlm jamban tu kira tak sama laa tuh hahaha.

linn said...

sept11,

tak reti2? gi buat cpat.

NouroulSuhaimi said...

no. 13 tu sama mcm aku!!!!!!! kuat pulak ingatan tang tu ekkk????

linn said...

btul nok. kita ni jenis tak makan ngan tipu helah diri sendiri bab2 duit ni kan. hikhik.