Saturday, November 15, 2008

haru biru

tau tak masa pegi ke kulai aritu aku drive balik ke pasir gudang dgn menggunakan minyak sebnyk rm10 jer.

boleh gitu?

ni semua gara2 aku laa. dah tau nak drive sensorang jauh lak tu (kulai consider jauh taw uols, almost 7okmj from my place one way!) pastu tak bwk duit.

masa pegi tu ok laaa, ada minyak lagi. pastu bila dah dkt2 smpai tempat yg dituju tu, lampu minyak dah kelip2 plak mintak diisi. then aku dgn selamba badaknye kata alaa takpelah, balik kang leh isi.


abis diskas lak kol 11+, masa jln tu aku tak pasan lg minyak dah kelip2. tah apa yg aku pikir, sekali lg aku tersasar jalan instead of belok kiri aku terus ke dpn. dah mcm hapa tah. masa u-turun tu baru aku pasan minyak kelip2.

so masuk jln besar carik stesen minyak terdkt, baru laa teringat selalu stesen2 minyak ni dah tutup diorg nye mart dlm kol11 cmtu kan. dah aku takleh nak kuarkan duit. tgk purse ada rm10 ngan duit singgit2 beberapa keping je. aduiii....rm10 pun rm10 laaa.

jln ke dpn lg ada a few kiosk pun sama gak, nak gi bank kena masuk dlm atau kena turn to the right side yg akan memakan masa. tu yg malas.

last2 ngan minyak rm10 tu aku jln balik umah. gile slow keta aku bwk masa balik semalam. yelah nak save minyak punye pasal.

ngam2 sampai umah minyak berkelip2 semula. fuhh...sib baik sampai. kalo tak kena tow kot keta aku tuh sb kehabisan minyak. tak pun pose2 mcm gambo kt bwh ni tunggu mana2 jantan keberet yg sanggup nak benti keta tolong isi minyak. sexy sgt ke kau pon???


so ini jadik peringatan kpd aku supaya tak begitu kamikaze sekali membawa seploh hengget kalo nak jln jauh2 ngan minyak kosong.

kan?

5 comments:

adibah said...

noks,

mek ada 2 soklan..

1. keditkad mu ke ado... gapo mu tidak paka?

2. sejak bilo demo suko lagu lionel ritchie? hiks!


*chaaaa alipppp bowttttttttt!!

chronicles of angelzz said...

syabas uollss syabas... esk i dosi nk berjalan jauh nie harusla sediakan duit berkepok kepok...

linn said...

sept11,

dua soklan je? small matter.

1. nok!!!keditkan aku kan dah lama dikensel sb aku feel2 takmo tambah utang (walaupun masih byr lg). dah dkt 4 taun dah tak pakai. hmm... nampak nau uol tak beri perhatian masa mek bgtau kan. kecik ati lah cenggini.

2. ini pown satu lg. lagu ni dah seminggu lebih dok berkumandang bru nak tnya. lama tak dtg sini laa tu. isk iskkk memang kecik ati dah ni.

anta ai kt umah makpak i cepat!!!!

linn said...

COA,
harus uol! harus! kepok2 tu selain utk minyak boleh jugak dibuat hal2 sampingan seperti soping, soping dan soping gitu. hikss.

adibah said...

Noks,

Nak suh anta kat umah makpak yew, ai boleh anta.. tapi duit minyak & tol cemana (dalam wallet mek pun ada 10hengget aje gak nihhh)

*larikkkkk