Friday, November 7, 2008

musim demam

huahhh.....keje tak siap lg!!!

mek IT telah mensaspek aku buat keje kt umah smlm sampaikan blog takde entry pagi ni. cisssss beger sungguh kan! padahal aku tido tak hengat semalam sampai laa pg td.

ohh...lupakan hal tu. meh tgk gambar ni. ni kawasan umah aku duduk. aku dok kt flat sajork, atau nama glemenye pangsapurieyyy gittew!!! sb aku gatai nak dok sorang dan takmo hosmet, so inilah yg mampu.


aritu aku balik keje dlm kol 7 cenggitu kot. tgk2 kt blog dpn org ramai berkumpul dan asap berkepul2 dari block C. aku dah ingat ada kebakaran dah. benda yg 1st sekali aku runsingkan ialah laptop aku yg ditinggalkan kt umah. hikhikkk...benda lain aku tak kisah. laptop aku kisahkan. padahal punye laa jauh block C ngan blok K. kehkehkeh.. gitu sekali kann.

tp rupanye asap2 tu adalah dari fogging nyamuk kt block tu. perasan aku laa sejak aku dok sini dah beberapa kali block ni kena sembur. mungkin banyak kes denggi kot kt situ. hmm satu je aku kesal kalo flat yg ramai diduduki orang melayu ni. KOTOR! ohh..yg pasal ni nnt aku blogkan yea.

tp rasanye sekarang ni musim demam kot kan. kt ofis aku yg satu lg contohnye, berapa ramai yg demam. memula cikukunya (btol ke eja cenggini?) then kes demam denggi lak. tapi sekarang dah takde dah kes2 staff mc ni. dah kurang dah kot.

tp nak kata kotor tu kadang kita ni pun leh dpt tanpa disedari gak kan. cumanye kita perlu laa meng prevent daripada berlakunye benda yg tak diingini tu kt umah kita dulu. pastu baru laa tengok dipersekitaran kita. yea tak. bak kata orang kampung aku lg preventing is better than cure.

wahh..tetiba aku sgt serius lak hikss.. aku sebenarnye stress ada 2 benda dateline arini nih. tp motiff sgt sempat update blog bagai?? ini namanye release tension sekejap :p.

oh...aku harus permisi dulu sb nak siapkan opex budget nih. dateline dia 7/11/08. oh meaning that sampai kol 11.59 mlm ni pown masih 7/11 gak.

kan? kan? kan?

;)


6 comments:

Anonymous said...

soh...lu x bc memo er... 7/11/2008 before or on 4.00pm... byklaa lu nak wat sampai kul 11.59pm..huhuhu

linn said...

oohh...lupa nak kabo. since wa nye kabel yg kuat, bukan takat kol 11.59 mlm je ok, siap dpt postpone ari sabtu lg. tah2 senin pun boleh anto. gitu!

Zuer said...

cantiknya permandangan umah cik tipah !!!...tapi sayang yek...banyak nyamuk !!! gunalah sheltoX untuk menghalau nyamuk...atau serangga kecik k...nak guna untuk semburan minyak wangi pun ok gak...sembur kat bawah ketiak !!! kan !!!!

linn said...

nyamuk tu kt block lain. tp kena jaga2 gak. haaa...sb tu laaa ada semburan minyak wangi kt umah nih. hikss.

chronicles of angelzz said...

meran uolls klaw foging nie nk mati rsanya kan kan...

linn said...

ittew lerr. tp sib baik time tu lalu aja. kalo tak perlu CPR gak kot. hiksss.