Tuesday, November 4, 2008

sesat


opsss...salah gambar. aku bukan nak cite pasal cite lost nih.

siapa yang tak penah sesat sila angkat tangan?

ni bukan kisah sesat sb tak tau tempat yg nak dituju. tp sesat sb mind dah di distracted dgn few things yg ada kt depan mata atau benda2 lain yg terlintas di pikiran.

antara sesat2 yang aku pernah alami ialah :

1- aku yg terlalu bz (bz kerr??) during that week dok fikir pasal kerja, pasal study yg tak abis2. masa tu aku drive ke tempat kerja. sepatutnya aku terus ke dpn, tp stereng keta aku yg belok ke kanan nak menuju ke highway. (stereng yg salah, ngan tayar keta tuh). jln ke highway tu adalah jln aku pegi sekolah, dan bukan ke ofis. terpaksa laa memusing semula.

2. aku nak pegi tesco seri alam. tesco tu sgt laa dekat je dgn pasir gudang. tp sb fikiran aku ke lain, aku jalan terus ke dpn menuju jln pegi ke giant. dah separuh jln aku baru sedar. rugi minyak wooo.


3. yang terbaru masa nak pegi ikea last week. jln ke ikea dari subang bukan lah asing bagi aku. kira tutup mata puan eh sampai. tp masalahnye ada satu billboard celcom yg tulis pasal apa yea, aku pun tak ingat the exact words. tp yg pastinye disebabkan word tu aku dok pikir pasal menda lain yg related to that words. hasilnya bila aku dah "sedar diri" tgk2 kt tepi tu eastin hotel dan signboard ke taman tun. hapa??? taman tun??? sb tulah aku amik masa 1 jam setengah utk ke sana yea kwn2.

2- balik ke seremban pun aku dok berfikir tentang sesuatu. hasilnya instead of belok kiri untuk balik umah my sis, aku terus ke dpn . memula tu mcm panic laa gak tp pas sedar mcm pernah lalu jln ni menuju umah lama dia, aku pun memusing2 laa buat le tour de seremban ptg tu.

dan beberapa insiden lagi lah yg malas aku nak ingat lagi.

ada member aku kata tu namanye berangan. ohh..sorry i bukan berangan. ini namanye terlalu menumpu perhatian occay!

kalo jadi sesat camni, selalunye aku akan panic seketika dan pastu kembali ke jalan yang benar hehe.

kalo jadi cenggini korang buat apa?

6 comments:

adibah said...

noks,

sesat dalam sunway piramid tak citer ke noks? ekekekkeek

Tijah said...

tapi aku ske jer sengaja menyesatkan diri dlm ikea. huhuhu...tak blk pun xpe.

linn said...

sept11,

mana de ai sesat dlm sunway pyramid. uols je yg sesat. iols sesat pown sb ngikut uols.

gitu! sendirik tak salah! :p

linn said...

kj,

i pown suka gak kak. hiksss.

Sepet said...

sesat tu best..hehe!!
jangan lupe jawab tag..hehe!!

linn said...

wahh..kena tag ke. akan diusahakan utk menjwbnye nanti. tungguuuuu!!!!