Sunday, November 9, 2008

majlis raya office - the foods

matilaa entry dah basi. dah nak raya krismes dah hikss.

antara gambar2 foods yg ada kt majlis raya ofis aku pada 5/11/2008 aritu.

oklah...menu utama. nasi briyani gam. ayamnye je aku sempat nak amik, nasi ilek. padahal kt sebelah dia je tu cemana leh lupa??? haishhhh...short term memory lost lg!


selalunye briyani gam ni lebih kaw kalo daging atau ayam dia dicampurkan sekali dgn nasi. tp since takut kang ada yg tak balance tak dpt lauk dan sebagainye, dan mcm tak cantik je kan campur2, so diasingkan lah nasi dari lauknye.

lauk utk briyani, acar dan dhal. kuah dhal takde gambo.


lontong dimakan dengan rendang daging dan kuah kacang. rendang takde pics laa pulak.


lemang leh dimakan dgn serunding. dari aritu lg aku pelik apsal lemang dimakan dgn serunding. agaknye org sini mmg mkn camtu kot. sorry to say this this tp kadang tu aku tgk org dkt kampung aku (batu pahat, muar) dan org2 sini (jb, kota tinggi etc) diorg nye pesen mmg totally different. sb tu kadang aku felik. padahal satu negeri tuh.


kuih cara berlauk, kuih karipap dan agar-agar santan pun ada. cuma gambar yg dua lg tu je yg nan adoo.


buah-buahan. tembikai dan limau.


dan menu yg menjadi pelaris pasa hari tu. satay!


air sirap selasih je dan kalo petang2 tu minum teh tarik yg syiok.


nih yg aku makan petang tu. aku makan lewat ooo. kena laa tunggu customer abis dulu kan baru makan. invitation utk customer dari kol 12 smpai kol 2, tp pas kol 2 pun ada gak yg dtg lg. biasa laa kan.


tamak amik banyak2 pastu tak abis!


staff lak kol 1 sampai kol 3, dan mcm biasa, kol 3.30 pun ramai lagi yang berpusu2 datang. sib baik kita extend masa ngan catering ckp kemas kol 4. tp yg bestnye elok je kol 4 ujan turun selebat2nye. before tu mendung tp tak ujan. hmm sapa laaa antara kitorg yg ada ilmu tolak ujan ni haa.

kompius aku.

2 comments:

Tijah said...

ni open hse raya ke deepavali ni nok? hikhik

linn said...

majlis raya, deepavali dan disekalikan ngan raya aji dan krismes sekali kakjah oi. sb tu laa management pilih date lambat bebeno.

matilaa kutuk management!