Thursday, November 13, 2008

lontong goreng

pepagi ni elok kalo cite pasal makanan kan.

korang penah tak makan benda ni? inilah yg dinamakan lontong goreng.


dulu kan aku penah cite maknab, the janitor yang rajin bwk food balance dari umah dia utk kitorang kt ofis. aku rasa sekarang ni dah bukan bawak lbalance food dah, sb takkan laa ahri2 lebih. dia mmg sengaja masak lebih dan bwk dan mcm jadi kemestian lak wat dia. malu sgt occay!

* malu konon tp ngap gak =p

ni breakfast yg dia bawak ari jumaat aritu kalo tak salah.

lontong goreng ni aku penah jumpa kt negeri johor je. sbnye masa aku dok kl dulu tak penah lak jumpa lontong goreng cenggini. ke aku dok bwh tempurung? wallahualam.

nak masak pun senang je. lontong tu of koz laa guna lontong/nasi impit then dia nye rencah mcm buat nasi goreng je. nak masak pun mcm nasi goreng tp instead of nasi, kita buh laa lontong tu. tp bahan2 kena tumbuk/blender lah. kalo potong2 mcm pelik lak kang rupanye.

sapa tak penah makan meh laa dtg johor.

:D

4 comments:

ita.itu said...

oh ye ke..mcm sdp gak ek..harus neray..

adibah said...

meh la datang Kl.. masakkan lontong goreng untuk mek.. gittew!

linn said...

try laaa kak. dijamin best!

linn said...

sept 11
apa nok masak? masak tu apa nok? dah lama tak dgr perkataan tu mcm dah lupa lak.