Wednesday, December 10, 2008

aduhhh...terkena gue

ingat entry aku pasal leb bite aritu?

masa aku nak ke toilet kt bilik mak aku, abah aku baru nak semayang time tu. pastu aku nampak ada laa sebotol air kt tepi tempat semayang dia tu. diorg mmg selalu buh botol air kt situ.

then teringat lak masa aritu aku pindah umah kt sini. diorg pesan suh baca ayat2 mcm ayat kursi dan sebagainye sebelum masuk umah. then satu hari tu abah aku bg air suh renjis2 kt keliling umah. aku tak mintak pun tp dia dah suruh buat jelah.

so masa kt kg tu teringat laa benda tu dan air tu semua. time jumpa kt umah tu aku ckp laa ngan abah aku :
(AK=aku, AB=abah)

AK : bah, nnt leh buatkan air ke. kena kaco p******t laa aritu (sambil tunjuk bekas2 kt lengan aku tu).
AB : p*****t apa pulak?
AK : tak tau tp org2 ckp p*****t yg gigit.
AB : haa yelah.

aku pun feel2 laaa selamat sket sb penakut aku tetiba dtg semula aritu sebenonye. tunggu ari sabtu tu tgk2 kt tpt semayang dia kot2 ada air ke dia buh utk dibaca2 tp takde plak.

ari ahad aku tgk pun takde pulak. aku dah risau laa..iskk org tua ni lupa ke aku dok ckp aritu. tp nak tnye tu aku asik laaa lupa. masa aku tgk of koz laa time dia takde hehe.


tp senin mlm tu aku dah lupa dah pasal air tu. sedang aku dok rilek2 tgk tv abah aku bg kertas dlm gambo tu.

AB : nah ambik nih. tak payah air2.
AK : *blur2*
AB : kalo takut kena kaco setan baca ni je dah cukup.

tau tak apa isi kt dlm kertas tu? dia suh baca bismillah, ayat kursi, ayat Kul dan doa tido. siap tulis detail tu cara2 dia dlm tulisan jawi dan faedah ayat2 tu semua. cisssss....mcm laa aku tak tau kan. cuma kadang kalo dok baring2 sambil tgk tv dan tertido mana laa sempat nak baca2 semua tu.

haaa...padan muka aku kena lecture free.

6 comments:

NouroulSuhaimi said...

hahaha... kita tau tp selalu je nak bacakan? ujung2 yang sempat aku ni bismillah 3x je! huhu..

linn said...

tulah pasal. lagi2 mcm aku ni yg tido sambil ngadap tv. selalu jer terlepas hehe.

Ungku Nor said...

seb baik awak tak buta jawi.

kalo tak, harus biru muka nak suh abah bacakan pulak..hahahaha ;p

linn said...

tulah pasal kak. kalo suh dia bacakah kena lg satu lecture kang hehe.

adibah said...

kan...! tak pasal2 kena lecture. :-)

linn said...

yezzzz...takpe nok. mek tinge selalu bocor sajork. ekekeke.