Friday, December 12, 2008

rewang dan foods

meh aku cite pasal rewang during kenduri aritu.

uol jgn salah sangka kt johor panggil utk org yg tolong2 masa kenduri dipanggil rewang, bukan merewang kt kaki lima tu tau. tp makcik2 tu rewang kt dapur jer laa hehe.


kwn2 mak aku merangkap jiran 2,3 buah umah ni dok dtg menolong. selamat sket kederat aku hiks. maybe sb nak masak bnyk tu yg depa dtg nolong tu. nak harap aku adik badik haruslah takleh diharap. yess... mengaku ok!


seawal 9 pagi depa dah dtg tuh. so aku pg tu terpaksa tunjuk baik bangun awal sket dari kebiasaan dan mandi pun awal. bukan senang ok utk seorang aku nak mandi awal time cuti2 ni. org yg kenal ngan aku tau laa kan.


masakan yg dimasak adalah lauk2 kampung seperi pecal ayam (masak lemak cili api kampung style dgn cekur), sayur goreng, urap (tu ckp jawanye, ckp melayunye kerabu) dan kuih-kuih pemberian jiran2 yg penuh separuh meja.


utk lelaki nyer shift bapak aku siap belikan ikan keli utk dicampur ngan kuah pecal tu. alaa mcm org indon ckp pecel lele tu. haaa itulah dia masakan dia. tp jgn biasakan mkn ooo. kolestrol tinggi!


kitorang buat buffet style jer. buat dua meja dan guna disposable pinggan/cawan senang keje kan takyah susah2.


tp yg mlm nye sesi mulanya bapak aku cadang nak buat makan berhidang ke. wahh hidang? bnyk benda nak kena basuh tuh. last2 dia setuju gak buat buffet ngan syarat pinggan dan cawan harus guna yg original, takmo pakai buang. alasan dia "buat apa cawan, pinggan bnyk2 kt umah". rasa mcm nak suh mak aku jual laa pinggan2 tu sume, sok kenduri senang hohohoho *ketawa bertanduk*


dan kenduri tu siap ada bunga pahar ngan gift utk tetamu lagik. over sangat tau minah kecik tu siap berpaha bagai!

2 comments:

chronicles of angelzz said...

linn uolls da sihat kan sihat kan sihat kan...
sila ke istana maya i ader hadiah sepesel ntouk uollss smepena da sihat inie..."tag cakar ayam"

linn said...

nok cemana tau dah sihat ni? ada pakai2 kah? hiks. mekasih bnyk2 yea nok. wat susah2 je bg adiah.