Tuesday, December 30, 2008

cisss sungguh!!!

ari sabtu aritu sebelum aku balik kampung aku gi ke tesco plentong.

tujuannye sb aku tingin nak mkn big apple. dah kebetulan nak mkn beli laa sedozen utk di bwk balik kampung sb sume askar2 ada kt umah.


dpn sket big apple tu ada money changer. aku sekarang pantang nampak money changer suka beno singgah tanye kabar.


(A = aku, M = money changer)

A : berapa rate rupiah kalo nak beli sejuta?
M : rm350.
A : mahalnye?
M : mmg rate camtu. dulu lagi laa rm400 tau.
A : hmm takpelah.
M : amik laa, kebetulan tinggal sejuta je ni. hari2 mmg ramai org mintak.
A : takpe, tpt lain lg murah.

dan pas ckp gitu je org tu mcm ala2 bengang ngan aku. dia tu mcm baru sehari je keje kt money changer gamaknye. nak kelentong aku plak kan kata aritu rate rm400. pat ratus tu bukan bulan lepas laa bang, tu rate tahun lepas!!!!

sib baik laaa aku ni tau dan mengikuti perkembangan rata rupiah ni kan. gila laa tpt lain cuma rm320. lagi mahal dr nyonya giant ni.

melampau sungguh.

6 comments:

ita.itu said...

hehe..sibbaik ko sabo ek x tukar..mahal ek dik

Ungku Nor said...

laa..ingatkan cisss sebab donat tu langsai dek bebudak..ahakss

adibah said...

nok, hari ni aku nak nengok yang kat KLCC occay!

daydeck86 said...

nak kencing jer money changer tuh kan

linn said...

itaitu,
mahal tuh. kt giant kurang lebih rm30 tau. cekik darah.

ungkunor,
iskk yg tu saya dah pandai amik dulu yg saya punye. so depa mkn yg lain jelah hehe,

linn said...

adibah,
nok nnt jangan lupa kabarin ke gue ratenya ya!

daydeck86,
ehh...daydeck ni selalu kt forum tu yea? mmg pun, dia tgk muka mcm inesen je nak kencing saja kejenya.