Monday, December 22, 2008

kl taxi drivers - apa dah jadi???

dulu aku rasa taxi driver kt kl ni very efisyen gilos, tahu ceruk mana ko nak lalu, nak ikut jln jauh ke dkt ke, sebut je. kompem bleh sampai, bleh bawak punye.



tp masa aku gi aritu jadik sebaliknye. meh aku nak cite pengalaman aku tempohari :

kes pertama

aku nak ke umah adibah di tuttttttttt. setahu aku kawasan tu sapa je lah yg tak tau. aku awal2 dok kt kl dulu pun tau sb tpt tu dulu ramai student (kt area lain laa).

masa masuk je teksi, bg kupon kt driver, dia ckp :

(T=teksi ; A=aku)

T : iskk susah laa tempat ni. saya tak berapa tau ni.
A : napa?

T : pusing2, bnyk keta.

A : dah nama kl mmg laa semua tpt jam. kt mana kl yg takde keta tu ?

T : yelah, tp kt sini bnyk sgt. rasanye ni 1st dan last nak ke sini dah ni.
A : (dlm ati laa lenkali ko jadik driver lrt laa kompem tak jem).

bleh ke main pilih2 destinasi pastu kata tak tau. tp sampai lak tu tempat tu. benci lak aku dgr! dia tnye aku camne nak kuar ikut jln belakang aku main bantai je ckp. padahal aku pun tak tau. hahah padan muka dia kalo sesat.


kes kedua.

pepagi buta nak ke the legend, putra palace.

T : nak lalu mana dik?
A : yg cepat sampai.

T : ikut jln genting klang bleh?
A : bleh laa janji cepat sampai.



aku mula wondering gak apsal lalu genting klang? tp disebabkan dia adalah taxi driver dan aku yakin dia tau jln aku pun ok jelah. tp dgn jayanye aku telah le tour de kl pagi tu utk ke putra palace. aku rasa kalo lalu jln ampang, masuk tun razak tu terus je dah sampai pwtc tak sampai 15 mins. yg ikut genting klang tu amik masa abt 45 mins. cisss!!!!

apsal yg dah tak kena kt taxi driver ni semua yea? depa keje sebab terpaksa ke? kalo tak suka carik laa keje lain weh. dah laa tu tak tau route. ke aku yg bernasib malang time tu?

apa pun, persatuan teksi kl, sila amik perhatian!!!

4 comments:

Anonymous said...

diorg bg hint nak suh byr lebih kot..hampagas btul

adibah said...

nok, agaknya teksi tu ingat kita ni orang pompuan tak reti jalan kat KL ni.

aku rasa skrang ni ramai taxi drivers yang jadi taxi drivers sebab terpaksa (takda keje lain) daripada yang memang minat nak jadi taxi driver.

Ungku Nor said...

seb baik akak tak jadik pengerusi persatuan teksi kl..ahakss

linn said...

lilylotus,
harus laa lebih sb both perjln tu kos dia more than rm10. kalo kt kl ni lebih rm10 dah dikira jauh kan. padahal jarak dia ciput bebeno.

adibah,
kan nok kan? pandai lagi aku kalo bab2 jln ni. opssss...pandai kerrr???? kihkihkih.

ungkunor,
akak menten jadik pengerusi persatuan teksi seremban kan? hehehe.