Wednesday, December 3, 2008

blackout

pepagi semlm masuk ofis semua org dok pakat dok kt luar. aku pun mcm ala2 kehairanan laa pulak kan.

rupa2 nye opis kami tu blackout. mesti lama tak lama, kejap pun tak kejap sb server masih berbunyi2, tp telefon ngan punch clock dah kaput terus. tinggal direct line je yg leh function.

nampak tak suster ngesot tenggek kt atas tu. huuuuuu serem...

call2 tnb katanye "cuba u tgk switch dulu kot2 ada trip sb kita tak terima pun aduan kerosakan". ek eleh...apa kes lu. org dah check laa sb tulah call ni. dah ckp cmtu baru laa dia kata nak anta technican tgk apa masa-elahnye.

panas gak ati aku, dah laa panas, gelap dia bikin ati panas lagi. cissss. dlm kol 9 camtu baru laa letrik tu kembali seperti sedia kala.

tp yg tak best nye tu petang lepas aku balik, dlm kol 6 cmtu ada budak kt opis bgtau karen takde lg. melampaunye.........

aku terus call no 15454 tu laa. operator tu siap dah tau no aku, nama aku. sekali lg dia kata takde org yg buat komplen pasal kerosakan. agaknye kt area sini mmg aku sorang ke yg kaki komplen?

aku bukan apa, dahlaa management kitorg dok bising suh cut cost, cut cost kan. siang td dah panggil kontraktor betulkan keyphone yg dah lari setting, punch machine pun kena betulkan gak sb bateri dah takde, ni kang ptg jadik lg kalo sok semuanye lari dah kena panggil diorg lagi.

boleh ke kita nak mintak refund kerugian repair tu dari tnb? sapa tau?

12 comments:

Zuer said...

ai tak de letrik ker? nie bayar bill ker tak nie? eh eh zuer pun lupa lah nak bayar bil letrik..sekarang gak bayar..

Tijah said...

hahahah...suster ngesot. giler kan?? aku skrg ni kalu tido cam speku jer kot2 ada jari jemari pucat kat tepi2 katil tuh....cehh!

Ungku Nor said...

TIJAH LAWA ni silap komen kat blog org lain ke ni..gua konpius baca lu punya ayat okeh ;p

haa..akak gi giant pagi tadi pun blek out gak..hape laa..;p

linn said...

zuer,
byr ok..tnb tu yg ske potong2. zuer kalo bil rm18 toksah byr gomen bg pree jer laa.

tijahlawa,
cite tu seram kan? aku tgk gak cite tu tp 3 saat awal je pastu trus carik remot tukar cenel.

ungkunor,
btol la tu kak TL komen sb ada suster ngesottu kt opis saya hehe. akak ni asik ke giant je? duta giant yea.

adibah said...

Nok,

Bukan ke dari zaman desa pandan nombor tepon ko dah ada kat TNB? Hahaha.

Anonymous said...

kesimpulannya dh elok ke blm karen?? kehkeh..takde maknanya diorg nak tanggung..huhu..tp mmg ampeh servis diorgkan

linn said...

adibah,
ada ke centu? tolon sket... ai ni seorg yg tak ske komplen taww hehe.

linn said...

lilylotus,
dah elok dah. katanye kabel rosak kt sini. geram btol. tp sib baik semua ok lg. haa..jgn speku tak byr bill taw hehe.

Zuer said...

apa? 18 inggit jer...ingat duk kat pondok ker? sebulan 200 ok !!! mampus nank cekau duit kat maner?

linn said...

tulah duduk kt apartment mewah, penuh ekon sapa suruh. lenkali wat mcm ciktipah ni dok pondok buruk jerrr. so byr karen murah taw!

adibah said...

Karen banget!!!! gittew!! hiks!


*larikkkkkkkkkkkkkkkkk

linn said...

adibah,
cissssssssss......