Monday, December 22, 2008

ketibaan tak menentu bila

yesss...korang pernah dgr tak quote tu???

tu adalah quote yg aku nak ajar utk kali ni. ceritanye gini...


i was suppose to take a train to singapore (benti kt jb) at 9.15 p.m. masa balik from kl aritu. tgk lerr tiket aku. tren ekspress senandung malam kol 9.19 occay! seramnye tgk masa. mcm punctual gilerrrrrr gitu kan!!!

sekali dlm kol 9 tu....

ting...tong...tren no 11, ekspress senandung malam ke singapura yg dijadualkan tiba pada jam 9.19 malam dijangka akan tiba pada jam 10.00 malam. ktmb meminta maaf di atas kesukaran yang timbul, tima kasih. ladies & gentlemen....

ek eleh... aku dah laa sensorang tanpa tujuan kt sentral ni. lappy dah abis bateri, sesuka ati laa ktm ni lewat2. tp takpelah aku jln2 jap. so aku pun jln2 pusing kl sentral (apakah????). dah busan2 tu aku gi bli naget mekdi ngan mcchicken. gilo melampo nak mkn dlm tren katanye.



dlm kol 9.40 tu aku nak gerak ke tpt menunggu ktm. sekali baru je duduk nih...

ting...tong....tren no 11(sama dialog kt atas tu)... akan tiba di platform 2 pada jam 10.30 mlm....

oi..oi....apakah laa ktmb ni. td kol 10, tukau 10.30 plak. gila boring dah aku. aku duduk jap tak tahan pi jln lagi ni ( tak puas gaknye turun bukit pg td) kt area sentral tu. gilo lama tak aku tunggu dari kol 5 abis course smpai memlm buta. takpe...sabarrrr....


dah penat jln aku dok kt tepi jln. ramai gak org dok tepi jln tu. tanda protes kot hehe. pastu selang beberapa minit ada lagi...

ting..tong...tren no 11 ekspress senandung malam..(sama gak) dijangka akan bergerak pada jam 10.50 malam...

aku gelak ok kt situ gak. tak teragak2 kata 10.50 kunun. ingat ko bleh punctual mcm tu sekali ke. aku still duduk sambil ngambik gambo diri sendiri. dah takde malu dah dok amik2 tu. semua muka stress. aku yakin mereka tu (ktmb) takkan se punctual itu.


haa tgk laa muka stress aku. sila abaikan lemak2 tepu aku yea. ehh...bukan senang nak dpt lemak2 tu tau. korang ada?? haaa...takde kan. makan taun ok nak dpt body berlemak cenggitu!!!


dan seperti yg dijangka mmg begitu pun. kol 10.50 tu bukan tren yg jln, tp pagar (tali) tu baru nak buka dan passanger bleh masuk. tren yg dikatakan gerak kol 9.15 tu cuma jln pada kol 11.15 mlm. gila melampau tak ktmb ni? sib baik ko bukan airasia, kalo tak aku dah dpt return tiket pree dah tau.


mmg sesuai laa ketibaan tak menentu bila = KTMB !!!!



6 comments:

adibah said...

nok,

kalo kita wat tindakan melawat KLCC ataupun midvalley malam tu.. mesti sempat shopping barang seplastik dua kan?

linn said...

ittew leww nok. tp haku pun paham korang nak berkerej keesokan harinye. itu pasal tidak calling2 sesapa.

Ayu Jaffar said...

ala sian kau, lambat sampai 2jam!!!!! standard ktmb la tu

chronicles of angelzz said...

been there done that...

KTMB-KERETAPI TANAH MELAYU BABI!!!

linn said...

ayu,
kan? ko mesti tau sb dulu adalah pelanggan setia diorg kan hehe.

linn said...

COA,
haiyooo...serem mek dgr nok heheh.