Tuesday, December 2, 2008

percubaan pertama

adalah sesuatu yg memalukan kalo org johor tak reti masak asam pedas.

yea...statement tu org tak penah ckp tp aku je yg pandai2 reka sendirik hikss. bukan apa, cuma tak confident ngan diri sendiri jer. takut2 kalo masak kang tak jadik, kan dah mcm rugi jer.

tp aritu ayu ada komen yg berbunyik :

Blogger
Ayu Jaffar said...

na, kau ingat tak lagi abg yg jual nasi bungkus kat subang jaya tu. kat gerai dia kan tak penah miss asam pedas.....kau kan selalu beli ikan terubuk. ingat takkkkkkkk?

November 25, 2008 2:10 PM


so..aku pun ala2 terkonang semasa dulu masa keje kt subang mmg kalo mls nak mkn suka nau mkn ikan terubuk asam pedas abang tuh. fuhh sedapnye.


back to stori, ari ahad aritu aku try mencekalkan diri menyingsing lengan membuat asam pedas utk diri sendiri. dan ikan aku of koz laa ikan terubuk.

hasilnya tak memuaskan laa. asam aku agak cair mungkin sb aku kurang lada kot tp rasanye ada gak rasa asam pedas. hmm lenkali kena cuba lagi nih.

percubaan pertama kan. kadang jadik, kadang tak!

8 comments:

ita.itu said...

huh sdp nye ikan terubuk,,akak suka part ekor tu..mabeles ok..hehe

NouroulSuhaimi said...

ikan terubuk tulang banyak tak hengattttt!!! pinau mata nak pilih... jangan putus asa nok.. sila cuba lagi ok! pasti berjaya jua....

Ungku Nor said...

kalo tanak pedas sangat, lebihkan bawang je. lagi sedap sbb bawang tu manis.

akak paling ske asam pedas tetel..perrgghhhhh..terangkat beb!

linn said...

itaitu,
kak ita, ekor kan bnyk tulang. badan laa sedap hikss.

cokolat,
terubuk ok lg nok dr ikan parang. akan ku usahakan lg asam pedas ni sehingga berjaya. ewahhh..

ungkunor,
asam pedas tetel best ke kak? tak penah terai laa. ehh...tp cmne nak try kalo tak penah jumpa.

adibah said...

Nok,

Nampak sedap tu nok.. nanti ko datang umah mak ko masak ek nok...

linn said...

masak? erkkkk...mana bleh masak sedangkan ada chef one dan chef two di umah. mek ni cuma chef seventy nine jer nok.

Ayu Jaffar said...

tersedak aku!!! :D, org jauh dok sebut2 namaku! weiii kau dtg jek sini, meh aku tlg masakkan, spesel lagi utk kau na.....

linn said...

waaaa...bestnye kalo ko masak. bila laa tu nak gi uma ko kan. si yaya tu pun aku tak penah jumpa lg.