Tuesday, December 23, 2008

nak kurus tak?

aritu pas balik exam, aku singgah laa giant plentong utk beberapa urusan termasuk la renew lesen.

dlm dok lenggang mak limah ke post office giant tu sorang amoi ni panggil aku aku. "dik...ada masa 5 minit tak, nak borak2 kejap".

sekali pandang je aku dah tau dia dari mana. kalo pegi giant biasanye mmg depa ni suka bebeno approach aku. apsal tah. <--- purak2 tak paham padahal.....


depa ni dari adeline beauty group. salah satu program mengurangkan berat badan yg ada kt msia ni. since aku pun takde keje, aku pun layan laa. dia promise tak lama dan bgtau aku post office katup kol 7. haaa iye kol 7. tu yg lesen aku tak renew2 lg tu.

katanye kt tpt tu ada promo utk hari tu saja. mmg amoi ni sgt pandai berckp. ehh...amoi ke nyonya? belasah jelah. nama dia michelle anak 3 tp bodi menten gila babi. dia kata dia penah gemuk pas lahirkan anak ke 3. siap perut buncit lg. buktinye siap tunjuk gambar dia time tu. gemuk ke? hmm buncit tu bleh laaa.


adeline beauty group ni tahun lepas dpt asia pacific award recognition lg dan dpt superbrand title dr mana tah. cewahh..promot nih. michelle kata kt aku try dulu nnt bgtau kwn2 tp aku ckp takyah try laa aku tetap bgtau kwn2. haa dpt ad percuma plak depa kt sini.


kot2 korang nak join ke nak call tanye2 ke meh aku bg no tipon dia yea. hq dia kt jb, tp ada branch kt kl, ipoh and spore.

jb (hq), kt pelangi - 07-3338439
jb (giant plentong), michelle - 07-3582439
kl (puchong) - 03-58910439
ipoh - 05-5482439


ujung2 conversation, si michelle ni sambil borak2 dah kuarkan official receipt. sib baik aku ngan seberapa pantas kata kt dia "bila masa i ckp nak enroll?". sgt sentap si michelle tu aku ckp cmtu hiks.

bukannye apa..... aku nyer prinsip sama ngan TL dulu yg penah wat entry pasal slimming program ni. katanye byr mahal2 ujung2 kena mkn air milo, biskut kering, sup sayur jer utk pagi, tghari dan mlm.

sgt laa tak best !!!

7 comments:

Ungku Nor said...

kalo akak, akak cakap je akak masih bawah umor..tade kedit kad..keh keh keh

Tijah said...

gimme 5. tapi kalu bayar mahal2 still leh makan cheese hari2 kire ok la jugak

NouroulSuhaimi said...

ni kurus nak membunuh namanya!!!

linn said...

ungkunor,
takle kak. dia siap tunjuk ada cleaner indon bleh byr diorg nye fee tu yg tak tahan tu.

tijahlawa,
kalo byr mahal leh mkn cheese ke roti telur ke harus aku enroll nok.

cokolat,
tulah pasal...

kuyyie_dz said...

salam..
apa kata azam tahun baru ni anda ubah penampilan diri dengan langsingkan sehingga 10KG dalam 30 hari..=)
http://www.cyberslimcenter.com/dz.html
http://www.herbalife.com/

linn said...

halamakk...i tak ske laa rasa herbalife ni. dah penah rasa dah mmg takleh nak masuk. 10kg in 30 days? itu tak sihat tuh...

feeqa said...

pe la x usha blog sis nih, meh2, mmg dasyat penangan menatang nih, cam x percaya pn ada, tpi kna percaya gak la kn, dh semua mmg totally 100& berjaya kurus..

http://www.udecided.blogspot.com