Friday, December 12, 2008

bunga rampai

uols semua pandai tak buat bunga rampai?

meh aku nak ajar ni hiks. merasa laa nak mengajar konon. sendiri buat pun tak betul!


ni keje aku adik badik masa kenduri aritu. kitotg mayang pandan tu kasar2 gila. tu kalo ngan arwah nenek dulu kompem kena komen sb kasar sgt. laa ni aku laa tolong komenkan tp last2 aku pun wat kasar2 gak. penat oo nak mayang halus2. sakit jari jemari ku yg gebu ini.


then pastu diletakkan bunga2 bersama pandan tu. kt area umah bnyk bunga kertas je sb tulah tak meriah sgt bunganye. kalo ada bunga2 yg wangi mcm bunga kenanga tu bau dia mesti cun.

pastu cara nak wat bunga rampai ni plak kena digaulkan dulu dgn minyak rambut. zaman2 sekarang ni mana lerr ada org pakai minyak2 rambut blycream, code 10 yg mcm dedolu tu kan. puas laa makcik aku tanye lelaki2 kt umah tu, gel rambut jua adanye. tah cmne dia menguli pun aku tak pasan, tp yg pasti aku nye VS body splash pun dipancitkan jugak kt bunga rampai tu. sib baik body splash, bkn aku nyer perfume hiks.


dan hasilnye taraaa.... bunga rampai yg dah siap utk di distribute.

2 comments:

adibah said...

nok,

malam senin nanti kita gi rewang ye nok..! mek tunggu uols sampai..!

nanti kalo mek 'pengilan' (bhs sarawak nih), uols kontrak buat bunga rampai ye.. hiks!

linn said...

bunga rampai je? alaaa..kacang goreng sgt laa nok. bg laa masak dalca ke hapa ke. baru thrill sket. kuangkuangkuang.....