Monday, December 1, 2008

jln2 di pasir gudang

aku dah bertahun gak laa duduk pasir gudang ni tp bnyk gak tempat aku tak explore.

sabtu aritu pas pegi ke yard ofis kami utk sesi fotografi (konon) utk majalah company, mek IT dok bwk aku round2 kt area kilang belakang kt tepi laut di pasir gudang ni.

mcm peghak sket aku tgk kawasan belakang situ. aku yg peghak laa, bukan org . gile penuh ngan motor. ni kt mesia ke kt vietnam ni? according to mek IT tempat ni beso dan kepunyaan sime engineering. ramai gewe2 je yg keje kt sini sb itulah bnyk motor. dan kebanyakan kes motor ilang kt pasir gudang pun kt sini gak laa. iskk kalo aga gambo leh aku tunjuk kt sini.

gambar curik dr site LPJ

dan kt area dpn sket rupanye dulu adalah tempat yg "line clear" dan banyk keta2 rosak disitu. itu dululah. haishhh...apsal laa dulu. sekarang kt mana weh?? cer cite sket kt aku. hiks.

dan kalo masuk ikut jalan depan sket, kita leh jumpa terminal feri untuk ke batam. selain dari the zon, kt pasir gudang pun leh gak naik feri yea.

hmm teringat lak aku aritu ada laa org2 dr hotel kt sini approach aku utk bg sajes kt company pasal their hotel. tgk dari gambar mmg vogue-the-vast laaa. tp bila aku dah tgk keadaan hotel situ, alamak...suh sajes kt boss camni? mampusss.... gituh.

masa aku pi tu kt jeti ni ada bnyk bas SUK kerajaan negeri perak park. watpe tu bang? gi batam yea? hikss...aku speku je uols. mesti laa diorg ramai2 ngan family. kan cuti2 sekolah nih.

sapa nak gi batam? jom laa. aku pun tak penah pegi.


note
:
aku snap gambo tp semuanye telah di overwrite oleh aku sendirik. stress!!!

6 comments:

Zuer said...

sayup jer nampak pic tu cik tipah? tak gayat ker?

Ungku Nor said...

nak ikot pi bataaammmm!!
nak!!
naakkk!!!

err..kat batam ada ape eh?

;p

adibah said...

Nok,

Uhuk!! Uhuk!! *nanges kat bahu

linn said...

zuer,
gambar tu rasanye amik dr atas building kot. so takde laa gayat. lgpun takdenye iols nak ngambik gambo yg cun melecun gitu laa zuer hehe.

linn said...

ungkunor,
kt batam bnyk KFC laa kak! hiks.

ehh..tp kata org ada bnyk gak tpt shopping yg mcm ala2 kt thailand, kt indon tu. tah ye tah tak wallahualam.

linn said...

adibah,
apsal nanges2 nih? nak gi batam gak? :p. stori meh....