Tuesday, December 30, 2008

masak-masak

aku balik bukan subuh sepiee atau pagi buta, tp tghari buta baru gerak.

ni adalah untuk mengurangkan kadar kenderaan yg bersesak2 di jlnraya. kan..pandai tak aku mengelakkan jam. padahal....

spt yg dijangka mmg tak bnyk kenderaan pun. aku masuk ikut exit air hitam saja nak jln2 tgk kampung org. bleh gitu?

smpai kt umah rupanye mak aku dok masak2. aku dok wondering laa bila lak awal muharam ada kes 'munjung2' ni semua kan, tp mmg takde. rupanye dia kata saja masak lodeh sb semua cucunye balik. aziq pun lama tak mkn satay katanye.


yes uols ada satay. dulu mak aku tokey satay, resepi tradisi dari nenek moyang katanye. tp disebabkan kesihatan tak mengizinkan terpaksa laa dok umah jer. tp kalo org order kt umah dia terima laa tempahan. utk stay kt kedai tu dia tak bleh laa.


ada satay ayam dan daging. dimkn ngan lontong bersama lodeh.

6 comments:

Zuer said...

makn satay ngan kuah lodeh...sedap ker? tak pernah mkn mcm tuh...

Anonymous said...

huhu..satay tuhhh

linn said...

zuer,
mkn sate ngan sambal dia. tp dimakan bersama kuah lodeh dan lontong. best oooo. try laaa.

linn said...

lilylotus,
kann? dah dpt trus sate buatan umah lagik heheh.

adibah said...

bila la agaknya aku boleh ke sana lagi ye.. teringin nak makan satay & soto

linn said...

dibilangin aja kalo mau mampir. bisa aja dibuat dikit2 kan.

haiyooo...slang aku dah bertukar ni. cemana????