Saturday, December 27, 2008

ayam goreng PG

PG tu adalah pasir gudang uols! hiks.

abis tu takkan nak kata kentaki plak sedangkan ianye di buat di PG kann?

aku sebenarnye goreng ayam ni minggu lepas. ni pun gara2 terliur tgk kt blog bigmouth yg dok cerita mkn ayam goreng abang dia masak.

so pas exercise kt tasik aritu, aku pun gigih mencari ayam kt kedai. murah gilo ayam kt kedai tu. namanye red mart. tu pun miss I yg sajes. sekilo rm4.99. murah kan? aku amik yg potong2 je utk mkn sorang.


memula siang ayam dan buang apa2 yg patut ok. then aku marinate ngan garam, kunyit dan aku buh rempah sket ketumbar dan jintan2 utk lebih mendapatkan aromanya. tinggalkan utk few minutes.


dah tu baru goreng. dah garing tu kan? tp disebabkan makan sendiri dan ikut tekak sendiri aku nak yg lebih garing lerrr.


taraaaa.....ayam dah siap digoreng garing. makan lerr ngan sos cili life. menu aku utk sehari tu ialah ayam goreng semata2, without nasi and all.

pehhhh....

2 comments:

adibah said...

wah.. nampak begitu menyelerakan sekals.. dietkah nok, makan ayam jer?? harus kurus masa bercuti2 nanti..!

linn said...

nok,

ayam = red meat
goreng = minyak
minyak = kolestrol
diet = kurus???????

iskk iskkk iskkkk....