Wednesday, December 24, 2008

tiket airasia

may aritu, masa airasia wat promo RM0, aku dan kawan2 ada laa book ke satu destinasi 'wajib' kami ni. tiket tu patutnye kami bergerak kol 10+ ke tempat tu, dan balik pada kol 12+.


lucky gak lately aku kerap gak mengunjungi forum caridotcom utk cari info sb nak travel ni kan. sesuai laa namanya cari kan. dolu aku rajin gak join forum tp sejak dua menjak ni agak kemalasan, tp join laa gak. kt forum tu diorg ckp pasal airasia kadang reschedule flight time semua. dan aku pun tergerak nak check aku nyer flight schedule.

dan spt yg depa ckp betullah flight kami dah di reschedule. patutnya kol 10+ tu jadik pada kol 3+ petang. aku mcm..hapa? kol 4? rugi laa masa shopping haku nih. balik pun memula kol 12+, jadi pukul 5+.


and tq lg pd ahli2 forum caridotcom sb depa kata boleh tukar kalo airasia yg tukar dan takde charge tambahan. tp kalo sendiri yg gatai2 mau tukar lu byr laa kan.

aku pun gigih utk menge call airasia call centre. tp sampai nak putus jari men dial tak dpt2 gak. akhirnye dgn semangat jitu dan keyakinan yg tinggi (kehkehkeh) aku rancang nak gi gegarrrrrr itu kaunter AA di jb. kalo time aku menyinga harus laa dgn muka yg bengis aku dtg kan.


tp sib baik laa airasia ni pandai cari org utk depa nyer customer service. the girl yg dok kt kaunter tu adalah seorg yg lemah lembut dan soft spoken. muka pun ala2 ayu dan kesian je aku tgk. dah dia ckp lembut ngan aku takkan aku nak marah2.


aku ckp laa nak tukar flight pagi kol 9+. dia kata no prob sb seat pun ada lg. yg lawak seram tu dia siap tanye balik taknak tukar ke cik? harus laa terasa diperli sgt kan, tp aku senyum ajalah. yelah kan...takkan kita nak sia2kan waktu yg diberi utk shopping dan shopping lg. betul tak? hiks.

dia pun promise tukaran tu will be ok in 24 hours. ok laa tu kan leh tukar. tp in few hours later dia dah call dan ckp aku dah berjaya tukar time. wahhh...sgt efisyen kan. syabas!!!

so korang2 yg ada book tiket esp. pada bulan may aritu sila2 laa tgk flight schedule tu balik. yg ni dikira flight schedule yea bukan delay. kalo delay tu syiok gak leh dpt free return ticket airasia.


ni travel itinerary aku yg baru. harus puas shopping nnt!

2 comments:

daydeck86 said...

repeat bandung ar nih
bler ar???

linn said...

ekekeke..harusss!!!!! bln jan laaa. tgk kt forum tau laa.