Tuesday, December 30, 2008

kembar kah?

petang pas mak aku siap masak2 tu, aku kena hantar sikit satay ke umah cik ah, makcik aku.

umah dia sepelaung je tp aku mmg suka suki nak naik keta selalunya. tp malang nasib aku keta aku berada di dpn sekali dan takleh nak kuar. so terpaksa laa jln kaki. aku gi ngan budak fatin ni. kalo jln ni bukannye apa, bnyk selingan kt jlnraya, especially kalo petang2 cmtu.


dan seperti yg telah ku agak, ada sekumpulan makcik yg sorg je aku kenal (nenek, jiran aku) ngan tah sapa2 tah lagi. dia menegur laa.

iskk apsal laa aku ske bebeno wat dialog2 ni lately? belasah jelah.

(M = makcik, A = aku)

M : fatin, napa jln tak pegang mama?
A : (senyum je)

M : bila ko balik ja?

A : ija balik dah aritu cik.

M : adiknya tinggal ke?

(iskk makcik ni dah lebey2 salah org ni)

A : ija ada kt umah laa cik. ni lina.

M : ooo lina. patut laa mcm lain. (tetiba jadik lain kan)

M : ko baru sampai ke? td baru nampak keta.

A : haah.


makcik : ko tak vogue mcm aku laa na, sb tu aku tak kenal. kannn???


dialog2 kotaraya ni bukan perkara baru bg aku. diorg tu selalu salah org kalo aku ngan si ija tu. mungkin sebab :-

1-badan kitorg sama2 gebew
2-peten muka pun sama (agaknye arr).

lebeh2 lg kalo aku jln bwk anak2 dia. selalu je laa yg salah org. diorg kata kitorang ni muka nak sama.

tp ...iskkkk...mana ada sama laaa. kitorg tak sama laaaa wehhh!!!!



4 comments:

Ungku Nor said...

setakat citer je pe kes beb..

tayang gambar dedua la, baru kitorg bleh compare.
sama ke tak..;p

Anonymous said...

masa jalan jalan tu sila pakai name tag please hihihi...

adibah said...

Noks, untung ler nok.. disangka lebih muda gittew..! :-)

linn said...

ungkunor,
haah laa kak. dah tulis tu ada gak carik gambo tp tak jumpa. nnt2 laa bleh dicapap disini.

anaksedaramokteh,
name tag mana nampak, baik tanda nama mcm perbarisan sukan sekolah2 tu kan. ok sket.

errr..cop cop. anaksedaramokteh ni mmg leh anta komen memlm aja ye?

*larikkkkkkkk

adibah,
nok, mek kan poreber young gituh.